کد خبر: ۲۰۵۴۸
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

واتساپ بالاخره در مقابل کاربران کوتاه آمد

ظاهراً پذیرش خط مشی حریم خصوصی جدید واتساپ اختیاری است؛ مگر اینکه حساب تجاری داشته باشید.

به گزارش «نبض فناوری»، واتساپ در تلاش است تا شرایط بحث برانگیز و سیاست حفظ حریم خصوصی خود را در آینده اختیاری کند.

در اوایل سال جاری، واتساپ شرایط جدیدی را برای خدمات ارائه کرد که بلافاصله جنجال برانگیز شد و بسیاری از افراد به خدمات چت دیگر مانند تلگرام و سیگنال روی آوردند. شرایط جدید شامل اعطای مجوز برای به اشتراک گذاشتن داده ها با فیسبوک است. با این حال، اکنون XDA-Developers گزارش می دهد که شرایط جدید ممکن است اختیاری باشد.

WABetaInfo سندی پیدا کرده است که نشان می دهد چگونه از اصطلاحات جدید استفاده می شود و برای اکثر کاربران واتساپ اختیاری است. به نظر می رسد شرکت مادر آن فیسبوک ، قصد دارد این تغییر اجباری را فقط در پیام رسانی واتساپ Businessمحدود کند.

این تقریباً بدان معناست که اگر می خواهید از واتساپ برای چت با دوستان و خانواده خود استفاده کنید، می توانید شرایط را نادیده بگیرید و بدون محدودیت به استفاده از خدمات ادامه دهید. با این حال، اگر قصد دارید با حساب های تجاری چت کنید، همچنان باید به روزرسانی جدید شرایط حریم خصوصی واتساپ را بررسی و قبول کنید.

در اینجا نحوه ظاهر پیام مانند زیر است:

واتساپ بالاخره در مقابل کاربران کوتاه آمد

واتساپ همچنین قبلاً ادعا کرده بود که شرایط خدمات به روز شده فقط برای کاربران پیام های حساب های تجاری اعمال می شود. WABetanInfo می گوید تغییرات جدید در شرایط خدمات به زودی اعلام می شود و نسخه آینده واتساپ beta با این تغییر ارائه می شود. با این حال هنوز هیچ تأیید رسمی از واتساپ اعلام نشده است.

شرایط جدید واتساپ در ماه ژانویه باعث واکنش و سردرگمی شد و تا ماه می ادامه داشت.

در ژانویه، واتساپ شرایط خدمات خود را با سیاست حفظ حریم خصوصی جدید به روز کرد که بعدا موجی از سردرگمی و ناامیدی را در بین کاربران واتساپ ایجاد کرد. در ابتدا به نظر می رسید که واتساپ کاربران خود را مجبور می کند تا اطلاعات خود را با فیسبوک به اشتراک بگذارند و در صورت عدم رضایت کاربر با شرایط جدید، در فوریه سال جاری دسترسی به برنامه را از دست می دهند.

البته، چنین تغییر اساسی در سیاست حفظ حریم خصوصی باعث عصبانیت مردم شد و بسیاری از کاربران برنامه را رها کردند و جایگزین چت در برنامه سیگنال و تلگرام با حریم خصوصی را پیدا کردند، زیرا آنها با شرایط جدید و روشی که می خواستند موافق نبودند.

با توجه به واکنش شدید فیس بوک برای این تغییر، تاریخ اعمال شرایط و تغییرات سیاست جدید تا ماه مه 2021 به تعویق افتاد. اما قبل از این بسیاری از کاربران قبلاً به برنامه هایی مانند Signal یا Telegram روی آورده باشند. به عنوان مثال چند هفته پس از اعلام شرایط جدید توسط واتساپ بارگیری های هفتگی سیگنال 43 برابر افزایش یافت که در نهایت سرورهای سیگنال نتوانستند عجله کاربران را کنترل کنند و برنامه چندین بار خراب شد.

در همان زمان واتساپ توضیحاتی در مورد شرایط خود منتشر کرد و تأکید کرد که هیچ گونه داده ای از چت ها یا گروه های شخصی به اشتراک نمی گذارد و سیاست اشتراک گذاری فقط در مورد چت با مشاغل اعمال می شود.

این شرکت در ماه مه اعلام کرده بود که عملکرد واتساپ را برای کاربرانی که به روزرسانی سیاست جدید را نپذیرفته اند محدود نمی کند و اکنون ، جدیدترین اطلاعات نشان می دهد که شرکت چیزی در حال سازش با کارربان است. همانطور که قبلاً در این مقاله بیان کردیم، به نظر می رسد کاربرانی که می خواهند فقط با دوستان و خانواده خود چت کنند موظف به پذیرش خط مشی جدید نیستند و هنگامی که کاربران نیاز به چت با حساب های تجاری دارند، باید آن را بپذیرند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی