کد خبر: ۲۰۵۵۰
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۷

ایده‌های نوآورانه صنعت گیاهان دارویی را متحول می‌کند

نوآوران صنعت گیاهان دارویی برای ارائه ایده‌های خود دعوت شدند. این ایده‌ها با حمایت معاونت علمی و فناری به محصولات فناورانه تبدیل می‌شود.

به گزارش« نبض فناوری» فراخوان «جذب ایده‌های نوآورانه با رویکرد سرمایه‌گذاری و توسعه محصولات» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌ گیاهان دارویی و طب سنتی منتشر شد تا خلاقیت‌ها و ایده‌های نو در حوزه «فرآورده‌های گیاهان دارویی و معطر»، «عصاره، اسانس، مواد اولیه با منشا گیاهی»، «داروهای گیاهی» و «محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی» شناسایی و حمایت شود.

این فراخوان با هدف «گسترش فناوری‌های کاربردی در حوزه گیاهان دارویی با شناسایی ظرفیت‌ها و توان تخصصی و دانشی موجود در کشور» و «استفاده بهینه از توان داخلی موجود در این حوزه» منتشر شده است. ایران کشوری غنی از گیاهان دارویی است و یک سابقه تاریخی در استفاده از این ظرفیت خدادادی دارد؛ اما به دلایلی از این فرصت به خوبی استفاده نمی شود و بخشی از توان موجود در کشور به فراموشی سپرده شده است.

اما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که چند سالی است تلاش می کند با استفاده از فناوری‌های موجود این صنعت قدیمی در کشور را احیا کند در یک همکاری مشترک با گروه بین‌المللی هرمان به عنوان یک سرمایه گذار آلمانی-ایرانی فناور و نوآور در شهرهای برلین، مونیخ و تهران، زمینه توسعه همه‌جانبه آن را فراهم می کند. علاقه‌مندان و فعالان این حوزه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنند.

مشارکت و سرمایه‌گذاری در توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری در حوزه صنعت دارو، بهداشتی و آرایشی برای ایجاد توازن با توسعه کشت گیاهان دارویی در کشور و همچنین رقابتی کردن تولیدات دارویی داخل کشور با تولیدات جهانی می‌تواند مسیری باشد برای ترغیب سرمایه‌گذاری‌های مالی و فکری در این حوزه. انتشار این فراخوان‌ها نیز راهی مطمئن برای تحقق این هدف است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی