کد خبر: ۲۰۵۷۶
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۰
توسط یک صندوق سرمایه گذاری جسورانه؛

۵ تیم‌ حوزه هوش مصنوعی حمایت می شوند

یک صندوق سرمایه گذاری جسورانه از پنج تیم حوزه هوش مصنوعی حمایت می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، یک شرکت دانش بنیان اعلام کرد، رویداد سکوی پرتاب هوش مصنوعی، توسط ۱۰۰ استارت اپ و یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه، با حضور ۸۰ تیم تخصصی برگزار شد و در نهایت، پنج تیم موفق به جلب نظر سرمایه‌گذاران شدند.

در مرحله دریافت طرح، ۸۰ تیم تخصصی در حوزه هوش مصنوعی طرح‌های کسب و کاری خود را ارسال کرده و بعد از چند مرحله بررسی و غربال، ۱۰ تیم به صورت حضوری به ارائه کسب‌وکار خود برای سرمایه‌گذاران و داوران پرداختند. در نهایت ۵ تیم توانستند نظر سرمایه‌گذاران را جلب کنند.

در حاشیه این رویداد پنلی تخصصی تحت عنوان «ایران، هوش مصنوعی، آینده» با حضور ایمان ظهوریان سرپرست تیم تحقیقاتی این شرکت دانش بنیان برگزار شد.

ظهوریان با اشاره به مطالعات صورت گرفته در حوزه هوش مصنوعی گفت: در سال ۲۰۱۶ استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی رقمی بالغ بر ۷.۶۴۳ میلیون دلار بوده و پیش‌بینی می‌شد تا سال ۲۰۲۵ این رقم به ۸.۳۶ میلیارد دلار برسد. اما با گذر زمان و مشاهدات جدید پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰ میلیارد دلار هم برسد.

حامد اجاقی عضو دیگر این تیم با اشاره به لزوم بازتعریف مفاهیم متناسب با ادبیات بازار و نیازهای آن برای تولید و عرضه محصول اظهار داشت: اکوسیستم هوش مصنوعی در ایران یک اکوسیستم نوپا است؛ بنابراین ایده‌های کوچک در چنین شرایطی می‌تواند راهگشا باشد. ایده‌های بزرگ به دلیل عدم تطابق هزینه و فایده، اجازه بروز و ظهور پیدا نمی‌کنند و این چالشی است که در تمام اکوسیستم‌ها وجود دارد؛ اما در این حوزه بیشتر احساس می‌شود.

سید مهدی خلیق رضوی هم بنیانگذار یک شتابدهنده حوزه هوش مصنوعی که به صورت آنلاین و از انگلستان در این پنل حضور داشت درباره نقش و تاثیر هوش مصنوعی در کسب‌وکارها عنوان کرد: ظرفیت‌های هوش مصنوعی ۳ کمک شایان به کسب‌وکارها می‌کند که عبارتند از مقیاس‌پذیر شدن و در دسترس همگان قرار گرفتن خدمات، کاهش هزینه و افزایش کیفیت.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی