کد خبر: ۲۰۶۸۵
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۸

صدور مجوز صندوق سرمایه گذاری بیوتکنولوژی در هفته آینده

رییس گروه تولید، تجاری‌سازی و بازار ستاد توسعه زیست‌ فناوری از کسب مجوز صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity) با حجم مالی ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: مجوز این صندوق در هفته آینده از سوی بورس صادر خواهد شد.

به گزارش« نبض فناوری»ذوالفقاری امروز در نشست مجازی معرفی ظرفیت‌های شرق آفریقا با تمرکز بر کشور اوگاندا و نحوه حضور در بازارهای شرق افریقا گفت: طبق مطالعات انجام شده طی ۲۰ سال آینده شرق آفریقا بازیگران جدی اقتصاد در دنیا هستند، از این رو ما با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی کردیم از این ظرفیت بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه این در حالی است که با مشکلاتی چون رگولاتوری در حوزه تجارت مواجه هستیم، اظهار کرد: در صورتی که در این حوزه‌ها، مشکلات و موانع شناسایی شود، ما این نکات را به دولت و مجلس ارائه خواهیم داد.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: در بخش بیوتکنولوژی بر این باور هستیم که کشور در این حوزه به بلوغ رسیده است، از این رو در هر برهه‌ای از زمان اقدامات حمایتی را اجرایی کردیم، به گونه‌ای که در زمانی از شتابدهنده‌ها حمایت شد و با توجه به خروجی‌های قابل توجهی که این شتابدهنده‌ها داشتند، اقدام به تاسیس صندوق حمایت از توسعه زیست فناوری شد و در این صندوق در کنار صندوق نوآوری و شکوفایی، اقدامات حمایتی برای تجاری سازی محصولات این حوزه اجرایی شد.

رییس گروه تولید، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه زیست فناوری، از وارد شدن این حوزه به بورس خبر داد و یادآور شد: از این طریق تلاش داریم تا از منابع بخش خصوصی در این حوزه استفاده کنیم، ضمن آنکه صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity) ما با حجم مالی ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومانی در هفته آینده از بورس مجوز خواهد گرفت. هدف از این اقدام حمایت از حوزه بیوتکنولوژی کشور است.

وی با اشاره به رویکرد شرکت‌های فناور برای صدور محصولات و کالاهای خود، اظهار کرد: این طبیعی است که اگر نگاهی به بازارهای صادراتی داشته باشیم، به جهش اقتصادی کشور کمک خواهد کرد و ما بخشی از موانع صادرات را می‌دانیم و به آن پرداخته شده است و نیاز است تا با همکاری فعالان این عرصه، چالش‌های صادرات به ویژه در حوزه‌های فناوری مرتفع شود.

ذوالفقاری، اضافه کرد: در کشور از یک سو رشد فناوری و دانش فناوری را شاهدیم و از سوی دیگر صادرات این محصولات با سایرکشورها نیاز به کار بیشتری دارد و انتظار داریم که با همکاری شرکت‌ها، این مشکلات و همچنین مشکلات رگولاتوری را هموار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما همواره در کنار شرکت‌های دانش بنیان هستیم، افزود: ما تجارب توسعه ابزارهای حمایتی را داریم که از آن جمله می توان به راه اندازی دفاتر صادراتی در مناطق مختلف دنیا اشاره کرد و این دفاتر به ما کمک می‌کند که بتوانیم این امر مهم را رونق دهیم.

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی