کد خبر: ۲۰۷۲۳
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۱
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

اجرای ۵۰۰ پروژه در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی / صرفه‌جویی ۲۰ میلیون یورویی در سال

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آراز صنعت آسیا، با بیان اینکه با ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، سالانه ۲۰ میلیون صرفه‌جویی ارزی شده است، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان سالجاری تعداد پروژه‌های اجرایی از مرز ۵۵۰ عبور کند.

علی باقرپور چلان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آراز صنعت آسیا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه شرکت در حوزه ساخت تجهیزات دوار فعالیت می‌کند، اظهار کرد: از سال ۸۵ تاسیس و ۹۰ شروع به فعالیت کرده است طی ۱۰ تقریبا ۵۰۰ پروژه را در حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به ثمر رساندیم.

وی تصریح کرد: محصولات پکیچ کمپرسور‌ها و توربین است که از قطعه سازی به پکیچ ختم شده و هم اکنون با برند خود شرکت طراحی و تولید می‌شود. در گذشته این تجهیزات به صورت مهندسی معکوس بوده؛ اما در سال جاری محصولات تحویلی به وزارت نفت ساخت داخل بوده است و نیازی به قطعه و نمونه خارجی ندارد. در حال حاضر این تجهیزات در لیست وندرولیست این وزارتخانه قرار گرفته است

باقرپور افزود: عمده مزیت این تجهیزات نسبت به کالای مشابه خارجی قیمت و کیفیت بالای و تضمین قطعات است در حالیکه نمونه خارجی هیچ‌گونه خدمات و سرویس پس از فروش را ارائه نمی‌دهند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آراز صنعت آسیا، با بیان اینکه با ساخت این تجهیزات سالانه ۲۰ میلیون صرفه‌جویی ارزی شده است، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها تعداد پروژه‌های اجرایی از مرز ۵۵۰ عبور کند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است که تعداد محصولات تولیدی این شرکت از ۱۵ رقم به ۳۰ نوع محصول افزایش خواهد یافت. همچنین مجموعه‌ای را به وسعت ۱۰ هزار متر در حال ساخت داریم که قرار است که کارخانه تولید انبوه در آنجا ایجاد شود تا به سمت صادرات حرکت کنیم. بازار داخل به دلیل شرایط حاکم بیش از توان هر شرکت داخلی است و نمی‌توان آن را به صورت کامل تامین کرد، بنابراین در این کارخانه قرار است که ما یک سهمی از بازار خارج را به دست بگیریم.

باقرپور اظهار کرد: هم اکنون واردات این گونه تجهیزات نیز به داخل کشور کاهش یافت است؛ اما برخی از ماشین‌آلات به دلیل نبود زیرساخت از خارج وارد می‌شود چرا که این قطعات در داخل ساخته نمی‌شود. اگر در داخل توان تولید باشد هیچ مسئولی اشتیاقی ندارد که از خارج وارد کند.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی