کد خبر: ۲۰۷۴۶
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

اعلام میزان جذب سرمایه برای ۱۶ استارتاپ در رویداد دوشنبه‌های استارتاپی

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: اکنون توانستیم نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان جذب سرمایه برای ۱۶ استارتاپی که در رویدادهای گذشته حضور داشتند، داشته باشیم و نزدیک ۲۹ میلیارد تومان جذب سرمایه نیز برای ۱۴ استارتاپ دیگر در حال مذاکره است.

به گزارش« نبض فناوری» مصطفی بغدادی امروز در بیست و نهمین رویداد آنلاین دوشنبه‌های استارتاپی با موضوع پسماند و محیط زیست که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، مجموعه رویدادهای دوشنبه‌های استارتاپی را رویدادی به قصد بهم رسانی در راستای ماموریت صندوق برای کمک به اکوسیستم نوآوری کشور عنوان کرد و افزود: در تکمیل ابزارها و سایر سیاست‌هایی که در دیگر بخش‌های صندوق نوآوری به کار گرفته شد، این رویداد برای حمایت و کمک به فعالان حوزه نوآوری و فناوری کشور برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: صندوق نوآوری وشکوفایی ریاست جمهوری به واسطه قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان ایجاد شده است و اساسنامه و قوانین آن نیز در اوایل دهه ۹۰ مصوب شده و صندوق نیز از همان زمان فعالیت خود را شروع کرد و به طور ویژه در دوره سوم هیات عامل صندوق نوآوری عملکرد آن به صورت محسوسی تغییر کرده است؛ چرا که در ارائه ابزارها و خدمات به فعالان حوزه نوآوری و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تنوعی ایجاد شده است.

بغدادی با تاکید بر اینکه ما تا به امروز بیش از ۷۰ سرویس به شرکت‌ها ارائه داده‌ایم، خاطر نشان کرد: عمده مخاطبان صندوق نوآوری شرکت‌های دانش بنیان هستند، اما تلاش ما همواره بر این بوده که به تمام فناوران و تمام فعالان اکوسیستم نوآوری کشور که استارتاپ‌ها نیز بخش قابل توجهی از آن را تشکیل می‌دهند هم بتوانیم خدماتی ارائه کنیم.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: علی رغم اینکه در اسناد بالادستی صندوق نوآوری به ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان محدود شده است، سعی کردیم با روش‌های غیرمستقیم از قبیل "هم‌سرمایه گذاری" با عاملان سرمایه گذاری یا همکاری با شتابدهنده‌های دانش بنیان، سایر فعالان اکوسیستم را نیز تحت پوشش قرار دهیم و خدمات صندوق را به آنها هم ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه رویداد دوشنبه‌های استارتاپی نیز با همین نگاه ایجاد شد، یادآور شد: با چنین رویکردی به سراغ مجموعه‌ها و استارتاپ‌هایی که فرآیند شتابدهی را گذرانده‌اند و محصول اولیه خود را توسعه داده‌اند و نیاز به جذب سرمایه برای تسریع کسب و کار خود دارند، رفتیم و تا به امروز میزبان بیش از ۱۹۰ استارتاپ در ۲۸ رویداد گذشته بودیم.

بغدادی خاطر نشان کرد: در این راستا تلاش کردیم در تامین مالی این شرکت‌ها به واسطه کارگزاران مختلف کمک کنیم و در این راستا تا کنون توانستیم نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان جذب سرمایه برای ۱۶ استارتاپی که در رویدادهای گذشته حضور داشتند، داشته باشیم و نزدیک ۲۹ میلیارد تومان جذب سرمایه نیز برای ۱۴ استارتاپ دیگر در حال مذاکره است.

بغدادی گفت: در این مدت بالغ بر ۳۶۰ جلسه B2B برای استارتاپ های رویدادهای دوشنبه ها با سرمایه گذاران برگزار شده است و برخی از این ها موفق به جذب سرمایه شده اند.

وی یادآور شد: امروز نیز در بیست و نهمین رویداد میزبان ۱۴ استارتاپ حوزه پسماند و محیط زیست هستیم، امیدوارم این فرصت زمینه جذب سرمایه را فراهم کند و اگر سرمایه گذاری در این حوزه علاقه مند به همکاری با هر کدام از استارتاپ ها بود، صندوق از طریق ابزار هم سرمایه گذاری همراه خواهد بود و تا ۸۰ درصد سرمایه مورد نیاز از این طریق تامین خواهد شد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی