کد خبر: ۲۰۷۸۱
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۵

اولین تراشه 4 نانومتری دنیا دایمنسیتی 2000 به زودی رونمایی می شود

اولین تراشه 4 نانومتری دنیا دایمنسیتی 2000 قرار است به زودی معرفی شود و این اولین تراشه خواهد بود که با معماری لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته می شود.

به گزارش «نبض فناوری»، طی سال های اخیر مدیاتک سهم بسیاری از بازار را گرفته است و قصد دارد به زودی از چیپست 4 نانومتری پرچمدار خود رونمایی کند. این تراشه که دایمنسیتی 2000 نام دارد قرار است به زودی معرفی و عرضه شود. کمپانی مدیاتک همین چند روز پیش جایگاه نخست بازار تراشه ها را تصاحب کرد.

دو کمپانی برتر تولیدکننده تراشه ها یعنی مدیاتک و کوالکام قصد دارند مطابق برنامه ریزی های خود از تراشه های جدید و پرچمدار خود رونمایی کنند. کوالکام با تراشه اسنپدراگون 898 و لیتوگرافی 4 نانومتری قرار است عرضه شود. حالا مدیاتک هم از تراشه 4 نانومتری خود می خواهد رونمایی به عمل آورد.

اولین تراشه 4 نانومتری دنیا دایمنسیتی 2000 به زودی رونمایی می شود

شواهد حاکی از آن است که تراشه مدیاتک با لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ ساخته می شود. این تراشه با اینترنت فایوجی توسط یک کمپانی ریخته گری تایوانی ساخته می شود. مدیاتک می گوید که در ساخت این تراشه ها از معماری جدیدی استفاده می کند که به بهبود هسته های جدید ARM و عملکرد بهتر منتهی می شود.

خبرهای جدید نیز می گویند که کوالکام قرار نیست در تراشه اسنپدراگون 898 پلاس از لیتوگرافی 4 نانومتری استفاده کند و می خواهد با سامسونگ همکاری اش را ادامه دهد. البته یقینا در آینده از معماری 4 نانومتری استفاده خواهد کرد.

در این بین مدیاتک می داند که رقیبش، کوالکام، در پی چنین لیتوگرافی است و به همین منظور تراشه دایمنسیتی 2000 از شاخص ترین های بازار خواهد بود. مدیاتک طی سال های اخیر رقیب سرسخت و جدی برای کوالکام شده و باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام یک زودتر از تراشه 4 نانومتری خود رونمایی می کند.

منبع/ تکراتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی