کد خبر: ۲۰۷۸۹
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

تیک‌تاک از نظر متوسط زمان مشاهده ویدیو در آمریکا و بریتانیا از یوتیوب پیشی گرفت

گزارش منتشر شده از سوی «App Annie» نشان می‌دهد در رقابت بین تیک تاک و یوتیوب، کاربران در آمریکا و بریتانیا زمان بیشتری را صرف مشاهده ویدیو در تیک‌تاک می‌کنند که دستاوردی بزرگ برای این شبکه اجتماعی به حساب می‌آید.

به گزارش «نبض فناوری»، این بررسی در شرایطی انجام شده که اواسط ۲۰۲۰ گفته شده بود تعداد کاربران تیک تیک از مرز ۷۰۰ میلیون نفر عبور کرده است. طی همه‌گیری کرونا، میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های مختلف افزایش پیدا کرد و در این بین ویدیوهای کوتاه طرفداران بسیاری دارد.

آمارها نشان می‌دهند که یوتیوب و تیک تاک در بخش ویدیوی آنلاین مورد توجه کاربران قرار دارند. اما ظاهرا در این رقابت تیک تاک توانسته در ایالات متحده و بریتانیا کاربران را بیشتر از یوتیوب به خود مشغول کند و متوسط زمان مشاهده ویدیوها در تیک تاک توسط کاربران آمریکایی و بریتانیایی بیشتر از یوتیوب گزارش شده است.

تیک‌تاک از نظر متوسط زمان مشاهده ویدیو در آمریکا و بریتانیا از یوتیوب پیشی گرفت

براساس گزارش منتشر شده از سوی App Annie، در ماه ژوئن ۲۰۲۱ در بریتانیا بطور متوسط نزدیک به ۱۵ ساعت مشغول استفاده از یوتیوب بوده که این زمان برای تیک تاک نزدیک به ۲۵ ساعت بوده است. در ایالات متحده اما این اختلاف کمتر است. کاربران در ژوئن بطور متوسط ۲۲ ساعت از یوتیوب استفاده کرده‌اند، در حالی که سهم تیک تاک به ۲۴ ساعت می‌رسد.

تیک‌تاک از نظر متوسط زمان مشاهده ویدیو در آمریکا و بریتانیا از یوتیوب پیشی گرفت

یوتیوب زمان صرف شده توسط هر کاربر را به صورت مجزا ارائه نمی‌دهد و بجای چنین کاری به سراغ یک تصویر کلی می‌رود. در گزارش App Annie تنها گوشی‌های اندرویدی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و همچنین داده‌های کاربران چینی نیز در این بررسی وارد نشده‌اند.

«جیمی مک ایوان»، تحلیلگر این وبسایت می‌گوید این آمار می‌تواند نقطه عطفی در عملکرد تیک تاک محسوب شود و موفقیت بزرگی برای این پلتفرم خواهد بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که اواسط مردادماه در گزارش دیگری گفته شده بود که اپلیکیشن تیک تاک با پشت سر گذاشتن فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و سایر پلتفرم‌های پیام‌رسان به پردانلودترین برنامه رسانه اجتماعی دنیا تبدیل شده است.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی