کد خبر: ۲۰۷۹۷
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۱
در اکسپوی۲۰۲۰؛

ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان و خلاق ایران به نمایش در می‌آید

ظرفیت های حوزه دانش بنیان و خلاق ایران در اکسپوی۲۰۲۰ به نمایش در می آیند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری،اکسپلوی ۲۰۲۰ دوبی مهرماه سال جاری برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور در این رویداد مهم ظرفیت‌های حوزه خلاق و دانش‌بنیان را نمایش می‌دهد.

شیوع کرونا برگزاری رویدادهای مهمی مانند اکسپو ۲۰۲۰ دوبی را با تاخیر مواجه کرد. این رویداد از ۹ مهرماه سال جاری آغاز می‌شود و تا فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

«پیوند افکار، خلق آینده» شعار آن است و جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از کشورهای حاضر در این نمایشگاه است که در پاویونی با مساحت ۲ هزار متر مربع حضوری پررنگ و قدرتمند را به نمایش می‌گذارد. شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در این پاویون دستاوردها و توانمندی‌ها در معرض دید قرار می‌دهند.

طراحی خلاق پاویون کشورمان توسط گروهی از متخصصان نخبه معماری داخلی انجام شده است و از سوی مجله معماری آرکیتکچرال دیزاین، جز ۸ طرح برتر اکسپو این دوره شد.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، یکی از سازمان‌های فعال در اکسپو دوره‌های اخیر به خصوص اکسپو دوبی بوده است که با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، تصویری از واقعیت‌های ایران امروز را در یکی از سالن های این نمایشگاه ارائه می دهد.

همچنین در این سالن از ظرفیت گروهی از شرکت های دانش‌بنیان و خلاق در طراحی مفهومی، تکنیک‌های خلاقانه پردازش تصویر، سناریوسازی و استفاده همزمان از تکنیک‌های ارائه محتوا استفاده شده است.

اکسپوها محلی برای رونمایی از بزرگترین دستاوردهای فناورانه هستند و این رویداد نیز از بزرگترین‌ها محسوب می‌شود. در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی قرار است نسل جدید اینترنت پرسرعت و تاکسی پرنده رونمایی شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی