کد خبر: ۲۰۸۰۸
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

لنوو کروم بوکی با قیمت مناسب معرفی کرد

کروم بوک جدید لنوو (Chromebook Duet 5) دارای صفحه نمایش OLED با قیمت مناسبی است.

به گزارش «نبض فناوری»، کروم بوک لنوو یک Chromebook جدید 2 در 1 شامل صفحه کلید و پایه قابل جدا شدن است. لنوو ادعا می کند که این اولین Chromebook قابل جدا شدن در جهان با صفحه نمایش OLED است و بر اساس مشخصات، به نظر می رسد که واقعاً صفحه نمایش عالی داشته باشد.

اگرچه این نسخه متعاقب نسخه اصلی Lenovo Chromebook Duet است، اما این بار ارتقاء وسیعتر است. صفحه نمایش 13.3 اینچی Full  HD OLED است. این شرکت اعلام کرده که این صفحه نمایش قادر است 100 درصد از طیف رنگ DCI-P3 را داشته باشد، که باید محتوای ویدئو و عکس را به طرز چشمگیری دقیق نشان دهد.

لنوو کروم بوکی با قیمت مناسب معرفی کرد

این شرکت همچنین  به نقاط قوت فناوریOLED ، از جمله کاهش 70 درصدی نور آبی برای کمک به خستگی چشم اشاره کرد. کاهش مصرف انرژی صفحه نمایش OLED باید برای عمر باتری معجزه کند زیرا لنوو با استفاده از باتری 42 وات ساعت خود تا 15 ساعت کار می کند.

داخلDuet 5 مجهز به سیستم Qualcomm Snapdragon 7c Gen 2 روی تراشه (SoC) ، حداکثر 8 گیگابایت حافظه LPDDR4x و حداکثر 256 گیگابایت حافظه eMMC است. اتصالات شامل Wi-Fi 5 و بلوتوث 5.1 است. دارای دو درگاه USB-C برای شارژ و جک هدفون است. این کروم بوک همچنین دارای یک آرایه بلندگوی چهارگانه با تقویت کننده برای تماس های ویدئویی و همچنین پشتیبانی از قلم USI است.

لنوو کروم بوکی با قیمت مناسب معرفی کرد

Chromebook Duet 5 دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو برای تماس های ویدئویی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت است.  لنوو اشاره کرد که بسیاری از مردم از این رایانه های 2 در 1 به عنوان دستگاه های تلفن همراه برای تماس ویدئویی استفاده می کنند.

آخرین باری که کروم بوک مجهز به Snapdragon 7c را دیدیم HP Chromebook x2 11 بود (که دارای صفحه کلید جداشدنی نیز بود). عملکرد Snapdragon 7c بهتر از پردازنده های Celeron اینتل است.

قیمت این کروم بوک از 430 دلار شروع می شود و از ماه آینده در دسترس است. با توجه به اینکه همه نسخه های Chromebook Duet 5 مجهز به صفحه نمایش OLED و صفحه کلید جدا شونده هستند؛ به نظر می رسد این مبلغ برای این هزینه بسیار مناسب باشد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی