کد خبر: ۲۰۸۸۴
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۹

مراحل ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی در اپراتور تالیا

درصورتی که از سیم کارت تالیا در گوشی تلفن همراه خود استفاده می کنید و گوشی شما مفقود شد یا به سرقت رفت، سریعا مراتب را از طریق مراجعه حضوری به دفتر مرکزی تالیا یا دفاتر خدمات امور مشترکین و یا تماس تلفنی با مرکز تماس تالیا اعلام کنید و سیم کارت خود را بسوزانید تا حداقل مسئولیت حقوقی در قبال احتمال ارتکاب به جرم توسط سارق متوجه شما نباشد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» پیگیری گوشی مفقودی یکی از دعوی رایج است که شاید برای برخی از افراد اتفاق افتاده باشد که تلفن همراهشان را گم کنرده باشند و هرچقدر هم که به دنبال آن بگردند نتوانند آن را پیدا کنند و یا اینکه تلفن همراهشان به سرقت رفته باشد. گوشی های هوشمند امروزی از جمله گجت های با ارزشی هستند، به همین دلیل امکان دزدیده شدن این ابزار بسیار زیاد است.اما چگونه می‌توان گوشی مفقودی یا دزدیده شده را پیگیری و پیدا کرد؟
نخست به محض این که متوجه فقدان موبایل تان شدید، سریعا با شماره خود تماس بگیرید؛ چرا که ممکن است خوش شانس باشید، کسی آن را پیدا کرده باشد و پاسخ دهد.
دوم اینکه پس از به سرقت رفتن تلفن همراه این است که سریعا مراتب را به اپراتور مربوطه اعلام و سیم‌کارت خود را از دسترس خارج کنید(بسوزانید) تا حداقل مسئولیت حقوقی در قبال احتمال ارتکاب به اعمال مجرمانه گریبان‌گیرتان نشود.
درصورتی که از سیم کارت "تالیا"  در گوشی تلفن همراه خود استفاده می کنید و گوشی شما مفقود شد یا به سرقت رفت، نگران نباشید! ما به کمک شما می آییم تا عواقب مالی و حقوقی آن را به حداقل برسانید.
سریعا مراتب را از طریق مراجعه حضوری به دفتر مرکزی تالیا یا دفاتر خدمات امور مشترکین و یا تماس تلفنی با مرکز تماس تالیا اعلام کرده و سیم کارت خود را بسوزانید تا حداقل مسئولیت حقوقی در قبال احتمال ارتکاب به جرم توسط سارق متوجه شما نباشد.
همچنین در صورتیکه از سیم کارت های تالیا یا دیگر اپراتورهای تلفن همراه استفاده می کنید و گوشی شما به سرقت رفته و یا مفقود شده است، جهت ردیابی گوشی با در دست داشتن مدارک شناسایی از جمله کارت ملی یا شناسنامه مالک سیم کارت و همچنین جعبه گوشی به نزدیک ترین کلانتری یا مرکز قضایی مراجعه کرده و تقاضای خود را ارائه دهید. در این حالت کلانتری یا مرکز قضایی با صدور نامه ای به تمامی اپراتورها، درخواست ردیابی گوشی با شماره سریال (IMEI) مربوطه را می دهند تا سارق به محض روشن کردن سیم کارت خود بر روی گوشی مسروقه، در شبکه اپراتورها رویت و ردیابی شود.
پس از ارائه نامه مرکز قضایی به دفتر مرکزی تالیا ، اپراتور تالیا طی مدت مشخصی شبکه خود را پایش کرده و پس از آن نتیجه را به شما اعلام خواهد کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی