کد خبر: ۲۰۸۸۸
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵
معاونت علمی اعلام کرد؛

افزایش ۱۲ درصدی محققان کارگاه های دانش بنیان

معاونت علمی اعلام کرد: بر اساس اخرین اطلاعات مرکز آمار ایران، ۱۲ درصد محققان کارگاه های دانش بنیان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری با اشاره به نتایج گزارش های اخیر مرکز آمار ایران از کارگاه های دانش بنیان گفت: این گزارش های آماری جدید بلوغ اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه فناوری و نوآوری را در کشور نشان می دهد.

وی افزود: در سال‌های اخیر گسترش کمی و کیفی زیست بوم دانش بنیان و خلاق با رشد مستمر و قابل توجه در حوزه تحقیق و توسعه همراه بود و گزارش های آماری اطلاعات و واقعیت های این حوزه را منعکس می کند.

کرمی ادامه داد: نتایجی که مرکز آمار در این زمینه منتشر کرده نشان از درستی مسیر حرکت کشور در حوزه علم و فناوری است. این آمار نشان می دهد در سال های اخیر تعداد محققان در کشورمان خصوصا در کارگاه های دانش بنیان رشد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: این گزارش نشان از افزایش ۱۲ درصدی تعداد کل محققان کارگاه های دارای فعالیت تحقیق و توسعه داشته است. تعداد این افراد ۲۵۴ هزار و ۷۹۶ در سال ۹۸ بود که نسبت به سال ۹۶ رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرده است.

کرمی افزود: میزان این افزایش برای محققان زن ۱۷ درصد و برای محققان مرد ۱۱ درصد بوده است. همچنین بر اساس این آمار، بیشترین محققان در سال ۹۸ مربوط به حوزه علوم فنی و مهندسی بوده و گروه های علوم انسانی، علوم پزشکی، علوم پایه، علوم کشاورزی و دامپزشکی و گروه هنر در جایگاه های بعدی قرار دارند.

رشد ۵۵ درصدی پروژه های تحقیقاتی در حوزه های کاربردی

وی گفت: همچنین بر اساس این آمار، ۱۲۵ هزار و ۹۷ پروژه در سال ۹۸ انجام شد که شامل پروژه های بنیادی، کاربردی و توسعه ای بوده است. در این میان پروژه‌های کاربردی با ۵۵ درصد بیشترین سهم را از آن خود کرد.

مشاور معاون علمی و فناوری از رشد مناسب سرمایه گذاری روی پروژه های تحقیق و توسعه در کارگاه های دانش بنیان خبر داد و بیان کرد: سرمایه گذاری روی فعالیت های تحقیق و توسعه در سال ۹۸ در مقایسه با ۹۶، ۷۰ درصد رشد کرد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی