کد خبر: ۲۰۹۰۰
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۴
افشاگری جدید علیه شرکت آمریکایی؛

گوگل به کارمندان موقت دستمزد کم پرداخت کرده است

شکایتی علیه گوگل نشان می دهد این شرکت به انبوه کارمندان موقت خود طبق قانون کار دستمزد پرداخت نکرده و میزان دستمزدهای پرداخت نشده گوگل در ۱۶ کشور به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می رسد.

به گزارش «نبض فناوری»، ورج اعلام کرد، نشریه نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۹ میلادی گزارشی درباره ۱۲۱ هزار کارمند موقت گوگل نوشت و آنها را نیروی کار سایه‌ نامید که جمعیت شان از تعداد کارمندان تمام وقت شرکت بیشتر است.

اکنون یک افشاگر شکایتی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت کرده که طبق آن شکاف دستمزد میان کارمندان پیمانی و تمام وقت گوگل با وظایفی مشابه، طی چند سال اخیر افزایش یافته است. این شکاف دستمزد به اندازه‌ای افزایش یافته که به نوشته گاردین قوانین محلی در انگلیس، اروپا و آسیا را نقض می‌کند.

اما شرایط وقتی بدتر می‌شود که نگاهی به اسناد انتشار یافته درنیویورک تایمز وگاردین نشان می‌دهد دسامبر گذشته مدیران گوگل این مشکل را رصد کردند و به جای حل آن فقط نرخ دستمزد کارمندان پیمانی استخدامی جدید را اصلاح کردند.

وکلای سازمان Whistleblower Aid از این افشاگر دفاع می‌کنند. او ادعا می‌کند گوگل با عدم گزارش درباره مسئولیت‌های قانونی و مالی احتمالی خود در سراسر جهان، سرمایه گذاران را گمراه کرده است.

هرچند آمریکا شرکت‌ها را ملزم نمی‌کند به کارمندان پیمانی به اندازه کارمندان تمام وقت دستمزد پرداخت کنند، اما طبق گزارش نیویورک تایمز، در بیش از ۳۰ کشور قوانینی درباره تساوی دستمزد وجود دارد. مشکل از جایی سرچشمه می‌گیرد که گوگل نرخ دستمزدهای تمام وقت در اروپا، خاورمیانه و آفریقا را در ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی و مناطق آسیا و اقیانوسیه را در ۲۰۱۷ اندازه گیری کرد. اما نرخ‌ها پس از آن آپدیت نشدند.

این بدان معنا است که سازمان‌های استخدامی برای مشاغل موقت براساس اطلاعات قدیمی نیرو استخدام می‌کردند. این چالش تا زمانی که مدیران همخوانی متوجه آن بشوند، ادامه داشته اشت.

در شکایت ذکر شده گوگل همچنان براساس نرخ‌های قدیمی، دستمزد پرداخت کرده و در این میان مدیران نمی‌دانستند باید چه کاری انجام دهند. همچنین مقدار دستمزد عقب مانده گوگل به کارمندان طی ۹ سال گذشته در بیش از ۱۶ کشور به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

گوگل هنوز به درخواست ورج برای اظهار نظر در این باره پاسخی نداده است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی