کد خبر: ۲۱۲۴۲
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۲
گامی در مسیر رونق ارتباط صنایع با مراکز علمی و تحقیقاتی؛

راه‌اندازی ۲۲ کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار

۲۲ کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شد تا ارتباط میان مراکز علمی و تحقیقاتی و صنایع رونق گیرد.

به گزارش«نبض فناوری» این کانون‌ها در حوزه‌های مختلفی فعال هستند تا با فعالیت خود ورود و نفوذ ایده‌های فناورانه به این حوزه‌ها را سرعت دهند.

راه‌اندازی کانون‌ها اقدامی برای سرعت بخشیدن به تولید محصولات ایران ساخت است. در این صورت مشکلات و چالش های پیش روی صنایع مختلف با ایده و نوآوری پژوهشگران و نیروی انسانی کارآمد و متخصص رفع می شود. البته این کانون ها علاوه بر ایجاد این هم افزایی و ارتباط، برگزاری آموزش‌های تخصصی، برگزاری نشست و ارائه مشاوره های تخصصی در هر حوزه را نیز انجام می دهند تا شاهد رونق بازار محصولات ایران ساخت باشیم.

دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی این کانون‌ها در استان‌های مختلف حمایت کرده است تا شبکه دانش، صنعت و بازار در نظام ملی نوآوری با سرعت بیشتری شکل گیرد.

همچنین رسیدگی به پرونده‌های تأسیس کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار، برنامه‌ریزی، پشتیبانی و هدایت کانون‌ها و نظارت و ارزیابی بر کانون‌ها برخی از وظایف این دفتر است.

نخستین کانون در دور جدید در سال ۹۵ راه‌اندازی شد و طی این سال‌ها تعداد آنها به ۲۲ رسید. البته پیشنهاد راه‌اندازی تعداد ۸ کانون نیز مطرح است، آن هم برای حوزه‌هایی چون مواد معدنی، صنعت پتروشیمی، تجهیزات ورزشی، صنعت یادگیری و درمان‌های نوین.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه‌های گندم، آرد و نان، جواهرات و سنگ‌های قیمتی، آبزیان، حمل و نقل ریلی شهری، فرش دستباف، تجهیزات آزمایشگاهی، زنبور عسل، رنگ و رزین، مدیریت پسماند و بازیافت، امنیت فضای تبادل اطلاعات، سلولز و مشتقات سلولزی، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، مرغ و طیور، گردشگری، قندو شکر، بسته بندی، زرشک و عناب، لوازم خانگی، صنعت ساختمان و آب و فاضلاب برخی از عناوین این کانون‌های فعال هستند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی