کد خبر: ۲۱۲۸۱
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۶

۴۸ شرکت دانش‌بنیان به تابلو‌های بورس و فرابورس راه یافتند

یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه روش­های تامین مالی شرکت­های دانش‌بنیان به شمار می‌رود و بر همین اساس، راه را برای پذیرش این کسب و کارها در یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های مالی و سرمایه‌ای یعنی بازار سرمایه بورس و فرابورس فراهم هموار است.

به گزارش «نبض فناوری» تاکنون ۴۸ شرکت دانش­ بنیان در تابلو‌های مختلف بورس و فرابورس پذیرش شده ­اند و از این میان ۴۲ شرکت دانش‌بنیان در تابلو‌های مختلف بورس و فرابورس فعال هستند.

در این میان ۳۰ درصد از این شرکت­‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۲۸ درصد در حوزه دارو و فراورده‌های پیشرفته و ۲۱ درصد نیز در حوزه مواد پیشرفته فعالیت می­ کنند.

سخت افزار‌های برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته برق و الکترونیک و فناوری زیست کشاورزی، دیگر صنایعی هستند که شرکت­‌های دانش­ بنیان در آن موفق به پذیرش شده ­اند.

رونق حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در بازار سرمایه

رشد قابل توجه حضور فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری در بازار سرمایه طی سال‌های اخیر، زمینه را برای رونق این کسب‌وکار‌ها فراهم کرده، به طوری که با تسهیل و حمایت از پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه و رشد شرکت ­های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر، پذیرش شرکت­‌های دانش بنیان جهش چشمگیری داشته است.

بیش از ۴۰ درصد این شرکت­‌ها در ۴ سال گذشته در بازار‌های بورس و یا فرابورس پذیرش شده‌اند. در حال حاضر ۲۵ شرکت دانش‌بنیان بورسی و همچنین ۱۷ شرکت فرابورسی است.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی