کد خبر: ۲۱۹۹۳
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

انحصار تولید داروی ضد اسهال دام شکسته شد/ پیش بینی صرفه جویی ۹۰۰ هزار یورویی در سال

مدیر عامل شرکت زیست درمان ماهان، گفت: مکمل ضد اسهال دام بر پایه پروبیوتیک و پری بیوتیک در انحصار کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی(آلمان، ایتالیا، اسپانیا) بوده و حداکثر از سه جزء نوآورانه در این محصولات استفاده می شود.

مهرداد فتاح، مدیر عامل شرکت زیست درمان ماهان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» از تولید «مکمل ضد اسهال دام بر پایه پروبیوتیک و پری بیوتیک» در این شرکت خبر داد و گفت: این محصول با نام تجاری (دیاکر DiaCare) شناخته شده است. اسهال در دام‌های نوزاد یکی از مهم‌ترین علل مرگ و میر، کاهش رشد و زیان اقتصادی در صنعت دام در تمام جهان است.

وی تصریح کرد: این بیماری به دلایل ضعف سیستم ایمنی، تغذیه ای، میکروبی، ویروسی، انگلی رخ می‌دهد. پروتکل کلاسیک کنترل این بیماری درمان حمایتی- علامتی و استفاده از آنتی بیوتیک‌ها است.

فتاح افزود: مکمل‌های درمانی ضد اسهال سنتی بر پایه ORS، مایع درمانی و آنتی بیوتیک با توجه به مقاومت میکروبی، کارایی و تاثیر خود را از دست داده اند. دیاکر، مکملی بر پایه پروبیوتیک و پری بیوتیک است. این محصول در دامداری‌ها و اسب‌داری‌ها استفاده می‌شود.

مدیر عامل شرکت زیست درمان ماهان، گفت: درمان حمایتی-علامتی با استفاده از ORS و سرم تراپی به منظور تامین اب، الکترولیت و انرژی از دست رفته انجام می‌شود. نسل نوین مکمل‌های ضد اسهال دام که در ده سال اخیر به بازار آمده بر پایه منابع الکترولیتی آلی (شلاته)، منابع نوین انرژی (به جای گلوکز)، پروبیوتیک و پری بیوتیک است.

انحصار تولید داروی ضد اسهال دام شکسته شد/ پیش بینی صرفه جویی ۹۰۰ هزار یورویی در سال

وی اضافه کرد: مکمل ضد اسهال DiaCare محصول شرکت دانش بنیان زیست درمان ماهان حاوی هر چهار جزء مورد نیاز دام مبتلا به اسهال است و با فرمولاسیون منحصر به فرد به بازار عرضه شده است.
فتاح ادامه داد: تولید این محصولات در انحصار کشور‌های اروپای غربی و آمریکای شمالی (آلمان، ایتالیا، اسپانیا) بوده و حداکثر از سه جزء نوآورانه در این محصولات استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست درمان ماهان اظهار کرد: قیمت فروش هر ساشه ۱۰۰ گرمی این محصول که دارای پروانه تولید سازمان دامپزشکی کشور است، کمتر از یک یورو است در حالی که قیمت ساشه‌های ۱۰۰ گرمی محصولات مشابه اروپایی بین ۳ تا ۵ یورو است و می‌توان با تولید این محصول صرفه جویی ارزی سالیانه ۹۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰۰ یورویی را پیش بینی کرد. این در حالیست که مکمل ضد اسهال دیاکر به قیمتی کمتر از یک یورو به بازار عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ما به‌التفاوت حداقل ۳ یورو با محصولات مشابه خارجی و این که ظرفیت تولید این محصول سالیانه ۳۰ تن معادل ۳۰۰ هزار ساشه است، می‌توان صرفه جویی حداقل ۹۰۰ هزار یورویی در سال را انتظار داشت. با افزایش استقبال بازار و توسعه تولید این محصول می‌توان صرفه جویی ارزی تا ۲ میلیون یورو در سال را انتظار داشت.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی