کد خبر: ۲۲۲۲۳
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

هشدار:کاربران آیفون فیسبوک و اینستاگرام را از گوشی خود حذف کنند

محققان امنیتی اعلام کردند که فیسبوک و اینستاگرام اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می کند و تنها راه مقابله حذف آن از گوشی است.

به گزارش« نبض فناوری»، اولین دسته از آگهی های تبلیغاتی که اپل برای کمک به فروش تلفن هوشمند جدید خود در سال 2007 ایجاد کرد شامل مواردی طراحی شده برای کاربران فیسبوک بود.

فیسبوک از شتاب سنج تلفن شما برای جمع آوری اطلاعات شخصی استفاده می کند

محققان امنیتی اکنون بعد از 14 سال به کاربران iOS هشدار می دهند که باید برنامه فیسبوک را از تلفن خود حذف کنند.  زیرا حتی اگر کاربران از ردیابی توسط برنامه های شخص ثالث امتناع کنند، فیسبوک همچنان داده های مکان را با استفاده از متادیتا از تصاویر و آدرس های IP آنها جمع آوری می کند. فیسبوک اعتراف می کند که اطلاعات را به این شکل جمع آوری می کند.

محققان امنیتی می گویند که فیسبوک از شتاب سنج در آیفون برای ردیابی شما استفاده می کند که می تواند منجر به کشف رفتارها و فعالیت های شما در ساعات خاصی از روز شود. شتاب سنج می تواند تعیین کند که آیا هنگام استفاده از یک برنامه دراز کشیده اید، نشسته اید یا راه می روید.

هیچ راهی برای خاموش کردن و جلوگیری از استخراج اطلاعات فیسبوک از طریق شتاب سنج وجود ندارد. اگر به فیسبوک اجازه دسترسی به مکان خود را ندهید، برنامه همچنان می تواند مکان دقیق شما را فقط با گروه بندی شما با کاربرانی که از الگوی ارتعاشی یکسانی برخوردار هستند، استنباط کند.

داده های شتاب سنج توسط فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ جمع آوری می شود؛ در فیسبوک و اینستاگرام مشخص نیست که چرا برنامه در حال خواندن شتاب سنج هستند و ظاهرا راهی برای غیرفعال کردن آن نیست. این بدان معناست که تنها راه جلوگیری از جمع آوری این اطلاعات توسط فیسبوک و اینستاگرام حذف برنامه ها از تلفن شما است.

سایر برنامه های مشابه از جمله iMessage ،Telegram ،Signal ،TikTok و WeChat از شتاب سنج مشترک استفاده نمی کنند.

برنامه ها می توانند ضربان قلب، حرکات و حتی مکان دقیق کاربر را تشخیص دهند. بدتر از آن همه برنامه های iOS می توانند اندازه های این سنسور را بدون اجازه بخوانند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی