کد خبر: ۲۲۲۳۴
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۰

رنو سوئیت شماره 4 با الهام از هنر پاریسی رونمایی شد

رنو ۴ امسال شصت ساله می‌شود و خودروساز فرانسوی برای گرامیداشت این موضوع، تصمیم گرفته نسخه‌ای خاص از آن را بازآفرینی کند. این نسخه مفهومی به پیشرانه الکتریکی مجهز بوده و Suite N°۴ (سوئیت شماره ۴) نام دارد. به گفته رنو، این کانسپت خاص با همکاری طراحی به نام متیو له‌هانور (Mathieu Lehanneur)، الهام از هتل‌های شیک و با مشارکت برندهای لوکس پاریس خلق شده است.

به گزارش« نبض فناوری»، سوئیت شماره ۴ رنو هر چند بر مبنای رنو ۴L تولید شده، ولی قسمت عقب آن کامل متفاوت از مدل کلاسیک است. در این بخش از پنجره‌های پلی‌کربناتی استفاده شده تا کابین غرق در نور باشد، ضمن اینکه سقف نیز به پنل‌های خورشیدی شفاف مجهز شده تا ضمن نورگیری حداکثری کابین، باتری نیز هنگام پارک یا حرکت شارژ شود.

رنو برای اینکه نشان دهد مفهومی Suite N°۴ به پیشرانه برقی مجهز است، بجای جلوپنجره مشبک، از یک ورقه آلومینیومی برس‌خورده استفاده کرده؛ این کانسپت خاص رنگی سه لایه دارد و به منظور ادای احترام به معماری مدرن، بدنه آن بتونی رنگ‌آمیزی شده است.

در طول سه دهه تولید، رنو موفق به فروش هشت میلیون دستگاه از این خودرو شده است.
در داخل کابین برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی عمدتا از پارچه استفاده شده؛ صندلی‌های جلو و داشبورد این سوئیت متحرک جنسی از مخمل دارند و روکش صندلی‌های عقب هم از پارچه ضخیم راه‌راه و پرزدار است.

رنو صندوق عقب سوئیت شماره چهار را به روکشی با پارچه طبیعی تجهیز نموده و یک دراور چوبی کشویی را در آن نصب کرده است. نکته جالب توجه اینکه رنو تاکید می‌کند تمامی مواد بکار رفته در این کانسپت الکتریکی توسط برندهای بسیار با کیفیت پاریسی تولید شده‌اند.


طراح سوئیت شماره چهار یعنی آقای له‌هانور درباره این پروژه منحصر بفرد گفته:

«من می‌خواستم دنیای خودروها را با معماری ادغام کرده و یک اتاق هتل سیار خلق کنم. این خودرو حتی لوکس‌تر از سوئیت‌های درجه یک بوده و جایی است که همه می‌خواهند وقت خود را آنجا سپری کنند، فرقی نمی‌کند کنار دریا باشد یا وسط مزرعه و یا رانندگی در اطراف شهر، این یک خودروی رویایی است.»

آنطور که اعلام شده، رنو کانسپت جدید خود را در نمایشگاه Maison & Objet پاریس در معرض دید عموم قرار خواهد داد. پس از این نمایشگاه سوئیت شماره ۴ از ماه نوامبر در آتلیه رنو که در حقیقت یک کلکسیون اختصاصی است، نگهداری خواهد شد.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حامد
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
تو متن اصلی نوشته parisian نه persian, یعنی پاریسی نه ایرانی، اصلاح کنید.
مدیر پایگاه ممنون خبر بازنشری بوده درست شد
0
0
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی