کد خبر: ۲۲۳۰۱
|
۰۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۰

سرزمینی که در آستانه ناپدید شدن است!

طبق تحقیقات جدید محققان، یک کشور جزیره‌ای به نام تووالو در معرض خطر ناپدید شدن است.

 به گزارش« نبض فناوری»، به نقل از sayidaty؛ به تازگی محققان دریافتند براثر بلایای طبیعی از جمله آتشفشان‌ها و زلزله، یک کشور جزیره‌ای به نام تووالو در معرض خطر نابودی است. طبق آنچه یکی از سایت‌ها منتشر کرده، بین استرالیا و جزایر هاوایی، یک کشور کوچک وجود دارد که به عنوان بهشت روی زمین شناخته می‌شود.

براساس گزارش‌ها کشور مذکور چهارمین کشور در میان کوچکترین کشور‌های جهان محسوب می‌شود. پیش بینی می‌شود جزیره توولو، اولین مکان از کره زمین باشد که به دلیل افزایش سطح  آب دریا  ناپدید شود. تحقیقات نشان می‌دهد افزایش سطح آب دریا و اقیانوس تا سال ۲۱۰۰ به 2 متر می‌رسد.

کشور جزیره‌ای تووالو

از آنجا که تووالو یک جزیره مرجانی است توسط بلایای طبیعی تهدید می‎شود. بر اساس نتایج یک مطالعه، تغییرات آب و هوا در حال حاضر تأثیر قابل توجهی بر صخره‌های مرجانی دارد. انتظار می‌رود که حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد از صخره‌های مرجانی موجود در ۲۰ سال آینده به دلیل گرم شدن اقیانوس‌ها، آب‌های اسیدی و آلودگیساکنان تووالو را در معرض تهدید دائمی قرار دهد.

تووالو یک کشور جزیره‌ایی در اقیانوس آرام است که در قرن نوزدهم مستعمره انگلیس شد و در سال ۱۹۷۸ استقلال خود را به دست آورد. در این کشور نظام به صورت پادشاهی بوده و ملکه الیزابت دوم، رئیس مملکت است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی