کد خبر: ۲۲۳۱۱
|
۰۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۱
معاون علمی و فناوری تاکید کرد؛

توسعه اشتغالزایی با اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه

معاون علمی و فناوری گفت: با اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، مفاهیم اقتصاد دانش بنیان گسترده‌تر می شود و به اشتغالزایی می رسیم.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری در نشست تبیین بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه با روسای پارک‌های فناوری استان‌ها که در محل معاونت عملی و فناوری برگزار شد، گفت: این تبصره یک اتفاق بزرگ و ابتکاری است که تصویب آن با حمایت ویژه مجلس شورای اسلامی سریع‌تر انجام شد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرای این تبصره را به پارک‌های فناوری در استان‌ها واگذار کرده است. آنها نمایندگان معاونت علمی و فناوری هستند.

ستاری افزود: از روسای پارک‌ها می‌خواهیم هر چه زودتر طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان استان خود را بررسی کنند. این تبصره فرصت خوبی برای شرکت‌ها است تا بتوانند طرح‌ها و پروژه‌های خود را با تسهیلات خوب و قابل قبول اجرایی کنند. همه ابزار و اختیار در دست پارک‌ها است پس از این شرایط بهترین بهره را برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و خلاق ببرید.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه این تبصره به نوعی رقابت میان پارک‌های فناوری را بیشتر می‌کند، گفت: در این طرح مبالغ و اعتبارات تخصیص داده می‌شود، اگر پارکی از این فرصت استفاده نکند؛ منابع به پارک‌های دیگر استان‌ها تعلق می‌گیرد.

ستاری با اشاره به همکاری خوب مجلس شورای اسلامی با معاونت علمی و فناوری برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، ادامه داد: خوشبختانه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس همکاری خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تصویب قوانین حوزه دانش‌بنیانی و آشنایی درستی از مفاهیم این حوزه دارند و این موضوع کمک بزرگی برای اجرایی شدن برنامه‌های این حوزه است.

معاون علمی و فناوری افزود: روسای پارک‌ها هر چه زودتر جلسات خود را با مسئولان استانی بگذارند تا در آینده نزدیک جذب منابع جدید صورت گیرد و بانک‌های عامل نیز برای همکاری با این طرح ترغیب شوند.

ستاری با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نخستین نهاد اجراکننده این تبصره است، گفت: در حال حاضر ما به الگویی در این زمینه برای دیگر دستگاه‌ها بدل شده‌ایم و همه اقدامات اولیه برای عملیاتی شدن آن را انجام داده‌ایم. مذاکرات با بانک‌ها نیز صورت گرفته است. برای تسهیل ارائه ضمانت نامه‌ها نیز معاونت علمی و فناوری آمادگی لازم را دارد. این طرح به توسعه اشتغال در کشور منجر می‌شود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی