کد خبر: ۲۲۳۲۶
|
۰۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

قدرتمندتر شدن گوشی‌های هوشمند با تراشه‌های جدید کوالکام

شرکت کوالکام از تراشه‌های جدیدی در سال ۲۰۲۲ رونمایی می‌کند که به تلفن‌ها قدرت می‌دهند.

به گزارش« نبض فناوری»،به نقل از trustedreviews، شرکت کوالکام از چهار پلتفرم جدید ۴G و ۵G در سری‌های ۷، ۶ و ۴ رونمایی کرده است که برای بهبود عملکرد در سطوح بالا، متوسط و پایه طراحی شده اند. پردازنده‌های جدید شامل Snapdragon ۷۷۸G Plus ۵G، ۶۹۵ ۵G، ۴۸۰ Plus ۵G و ۶۸۰ ۴G هستند. اسنپدراگون ۷۷۸ جی پلاس ۵G جدیدترین محصول اضافه شده به سری ۷ کوالکام و جانشین اسنپدراگون ۷۷۸ جی است که اوایل تابستان امسال معرفی شد.

گوشی‌های هوشمند

قابلیت‌های تراشه‌های جدید کوالکام

 اسنپدراگون ۷۷۸ جی پلاس عملکرد CPU و GPU را نسبت به مدل ۷۷۸G معمولی، همراه با بازی‌های موبایلی پیشرفته و قابلیت‌های هوش مصنوعی سریع برای ویژگی‌های پیشرفته عکس و ویدیو ارائه می‌دهد. اسنپدراگون ۶۹۵، ۵G جدیدترین تراشه در سری ۶ (در کنار ۶۸۰، ۴G) است که از نسل پنج اینترنت پشتیبانی می‌کند. در مقایسه با نسل قبلی خود، اسنپدراگون ۶۹۰، تراشه ۶۹۵، ۵G تا ۳۰ درصد گرافیک سریع‌تر و ۱۵ درصد افزایش عملکرد CPU را برای بازی و بهره‌وری بهتر ارائه می‌کند.

تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس ۵G بیش از ۸۵ دستگاه ارزان قیمت را با پشتیبانی از ۵G عرضه می‌کند. ۴۸۰ پلاس ۵G عملکرد بهتری نسبت به ۴۸۰ موجود در زمینه بهره وری و سرگرمی ارائه می‌دهد. در نهایت، اسنپدراگون ۶۸۰، ۴G که برخلاف ۶۹۵، ۵G، برای تامین انرژی تلفن‌های LTE طراحی شده، زیرا ۵G همچنان در حال رشد و توسعه است. ۶۸۰، ۴G یک تراشه ۶ نانومتری است که بهبود‌هایی را در بازی و یک ISP سه گانه را ارائه می‌دهد، به این معنی که می‌تواند با استفاده از سه سنسور به طور همزمان عکس بگیرد. دوربین‌های تلفن مجهز به ۶۸۰، ۴G نیز از فناوری ضبط در نور کم با هوش مصنوعی برخوردار خواهند بود.

تراشه‌های جدید کوالکام

دیپو جان، مدیر ارشد مدیریت محصول کوالکام گفت: " انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند میان‌رده محرک اصلی تسریع پذیرش دستگاه‌های ۵G به‌ویژه در مناطق نوظهور باشند. این چهار افزوده جدید به نقشه راه ما فرصت قابل توجهی را برای مشتریان OEM ایجاد می‌کند و گزینه‌های بیشتری را برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای پلتفرم‌های تلفن همراه ۵G و ۴G ما فراهم می‌کند."
تولیدکنندگان موبایل همراه با پشتیبانی از پلتفرم‌های جدید شامل شرکت نوکیا، HMD Global، Honor، Motorola، Oppo و Xiaomi هستند. به گفته کوالکام، سری ۷ اسنپدراگون در سال گذشته ۴۴ درصد رشد کرده است. در نهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام گوشی‌ها از تراشه‌های جدید استفاده می‌کنند.

منبع:باشگاه

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی