کد خبر: ۲۲۵۰۵
|
۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۹

استاندارد‌های ملی حوزه نانو به ۱۲۳ مورد رسید

تدوین استانداردهای ملی برای تولید محصولات و ارائه خدمات، کیفیت آنها را ارتقا می دهد. به همین دلیل در هر صنعتی تعیین و تعریف این استانداردها ضروری است. محصولات نانو نیز با کمک این شاخص‌های با کیفیت بالاتری تولید می‌شوند.

به گزارش« نبض فناوری» بر همین اساس ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نبال تدوین استانداردهای ملی برای محصولات تولیدی در کشور است. در همین راستا نیز همکاری مشترکی با سازمان ملی استاندارد ایران و همکاری متخصصان مختلفی از دانشگاه، صنعت و نهادهای ذی‌ربط آغاز کرده است تا بهترین شاخص‌ها را در این زمینه تدوین و تعیین کند.

برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با این دستگاه‌ها تاکنون منجر به تدوین 123 استاندارد در این حوزه شده است که 16 استاندارد، در سال 99 به نتیجه رسید.

«ارزیابی سمیت نانومواد در دریاچه های آب شور با استفاده از ناپلی آرتمیا شرکت راهبران توسعه سبز»، «رهنمودهایی برای مدیریت و دفع پسماند حاصل از ساخت و پردازش نانو اشیای ساخته شده شرکت راهبران توسعه سبز»، «راهنمای استاندارد برای رویکرد چندمرحله‌ای برای تشخیص و شناسایی نانومواد نقره در منسوجات شرکت نانو ماد پارس»، « جمع آوری نانوذرات غیرلیفی با استفاده از نمونه بردار رسوبی تنفسی نانوذرات»، «ارزیابی سمیت نانومواد با استفاده از جنین کوریون زدایی شده ماهی»، «رهنمود آشکارسازی و شناسایی نانواشیا در ماتریس پیچیده» از جمله استانداردهای تعیین شده در سال 99 است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی