کد خبر: ۲۲۵۳۹
|
۱۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۰

محرومیت چین از خدمات یاهو

یاهو، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم جدیدی برای ارائه خدماتش در کشور چین گرفته است.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از zdnet، غول فناوری جهانی یاهو خدمات خود را در چین قطع کرده است. به گزارش وال استریت ژورنال، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: "با توجه به چالش‌برانگیز شدن فضای تجاری و قانونی در چین، مجموعه خدمات یاهو از اول نوامبر دیگر در این کشور قابل دسترسی نخواهد بود. این شرکت همچنین گفت که به حقوق کاربران و اینترنت آزاد متعهد است."

شرکت یاهو

موهاک شروف، معاون ارشد مهندسی لینکدین، گفت: "ما در کمک به اعضای چینی در یافتن شغل و فرصت اقتصادی موفق بوده‌ایم، اما در جنبه‌های اجتماعی‌تر مثل به اشتراک‌گذاری داده و اطلاع‌رسانی به آن میزان موفق نبوده ایم." شروف نوشت: "ما همچنین با یک محیط عملیاتی بسیار چالش برانگیزتر و الزامات انطباق بیشتر در چین روبرو هستیم. به این ترتیب مردم چین در اواخر امسال به پلتفرم جهانی رسانه اجتماعی لینکدین دسترسی پیدا می‌کنند."

با این حال، این اولین تلاش یاهو برای ترک چین نیست. در طول سال‌ها، به آرامی خدماتی مانند ایمیل و مرکز تحقیق و توسعه از دسترسی پکن خارج شده است. طبق گزارش‌ها خروج یاهو از چین در حالی صورت می‌گیرد، که این کشور در ماه ژوئیه به شرکت‌های محلی هشدار داده بود که نظارت بر امنیت داده‌ها را تشدید خواهد کرد. قانون حفاظت از اطلاعات شخصی این کشور (PIPL) از روز دوشنبه اجرایی شد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی