کد خبر: ۲۲۷۰۰
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۱

دختر بچه 9 ساله با آنلاک کردن آیفون پدر خود جان خانواده‌اش را نجات داد

یک دختر بچه 9 ساله باهوش در شهر براکتون ایالت ماساچوست آمریکا برای بازگشایی قفل گوشی آیفون پدر خود از چهره وی در حالت بیهوش شده استفاده کرد و خانواده خود را از مرگ حتمی نجات داد. خانواده Jayline Barbosa به‌دلیل مسمومیت ناشی از گاز مونواکسید کربن در شرف مرگ قرار داشتند.

به گزارش «نبض فناوری»، جیلین به منظور درخواست کمک، گوشی آیفون پدرش را برداشت؛ اما به‌دلیل قفل بودن گوشی قادر به برقراری تماس نشد. بنابراین آیفون را مقابل صورت پدر خود قرار داد و قفل آن‌را باز کرد. اگرچه پدر جیلین در آن زمان بیهوش شده بود؛ اما سیستم فیس آی‌دی به دختر بچه اجازه داد تا آیفون پدر خود را آنلاک کرده و برای درخواست کمک با اورژانس تماس بگیرد. واحد خدمات اورژانس با رسیدن به محل حادثه دریافت که میزان مونواکسید کربن موجود در خانه که از یک ژنراتور تولید می‌شود، بیش از 1000 واحد در میلیون (ppm) است. این میزان از مونواکسید کربن به‌صورت بالقوه کشنده در نظر گرفته می‌شود.

مادر جیلین در بیمارستان به هوش آمد و متوجه شد که دخترش جان او را نجات داده است. وی تائید کرد که زندگی خود را مدیون دخترش است. مادر جیلین گفت: “اگر او در خانه نبود؛ اکنون من اینجا نبودم. او خیلی باهوش بود.” دانش‌آموز کلاس چهارم هنگامی‌که در خواب بود؛ با صدای درخواست کمک پدرش از خواب بیدار شد. وی شاهد بیهوش شدن همسر خود بود و بلافاصله پس از آن هوشیاری خود را از دست داد. 5 عضو خانواده از جمله خواهر 7 ساله جیلین به بیمارستان منتقل شده و همگی بهبود پیدا کردند.

در ادامه مشخص شد که پدر جیلین خوش‌بختانه گزینه “Require Attention for Face ID” را غیرفعال نموده است. این موضوع به دختر بچه امکان داد تا با وجود بسته بودن چشم‌های پدر و نگاه نکردن او به نمایشگر گوشی، قفل آیفون را بازگشایی کند. بعید است که جیلین از چنین قابلیتی مطلع باشد. حتی در صورت آگاهی وی از این موضوع نیز مراجعه به تنظیمات فیس آی‌دی مستلزم وارد نمودن رمز عبور است.

دختر بچه 9 ساله با آنلاک کردن آیفون پدر خود جان خانواده‌اش را نجات داد

خوش‌بختانه پدر جیلین گزینه Require Attention for Face ID را خاموش کرده بود

ژنراتور فاقد تکنولوژی چندان پیشرفته‌ای است. سرویس ملی هواشناسی اعلام کرده که ژنراتورها نبایستی در فاصله 20 فوتی از هیچ در، پنجره یا دریچه‌ای استفاده شوند. همچنین استفاده از سنسور تشخیص مونواکسید کربن نیز توصیه می‌شود.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی