کد خبر: ۲۲۷۹۰
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۳
مقابله فناورانه با کرونا؛

ماسک ضدویروس ایران‌ساخت در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفت

با توسعه فناوری نانو در بخش بهداشت و سلامت می توان محصولاتی تولید کرد که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر ارتقای سلامت انسان و بهداشت جامعه تاثیر می گذارند.

به گزارش« نبض فناوری» با توجه به کاربردهای فناوری نانو در حوزه بهداشت و سلامت می توان گفت این فناوری کلیدی برای نوآوری در ابزارهای این حوزه و حتی روش های تشخیصی سریع تر و آسان تر بیماری ها در آزمایشات گوناگون است که برای تشخیص پارامترها و ساخت حسگرهای مورد استفاده قرار می گیرند. این فناوری همچنین می تواند تولید محصولات بافتی مهندسی شده و مصنوعی را گسترش دهد که کاربرد فراوانی در پزشکی دارند.

به بار نشستن تلاش 18 ماهه

در همین زمینه، شرکت سپنتا مهر ماندگار با استفاده از فناوری نانو موفق به تولید ماسک هایی با قابلیت حذف و از بین بردن ویروس، باکتری و قارچ شد.

هم اکنون و پس از طی شدن مراحل اثبات عملکرد در آزمایشگاه های همکار وزارت بهداشت، فرآیند تجاری سازی این محصول آغاز شد.این فرآیند پس از تلاش مداوم یک سال و نیمه و با همکاری مرکز صنعتی سازی نانو فناوری کاربردی، به راه اندازی خط تولید نیمه صنعتی منجر شد.

قرارداد با یک شرکت بین المللی

این محصول ایران ساخت توانست علاوه بر جلب توجه یکی از معتبرترین شرکت های تولیدکننده لوازم ایمنی و کار، منجر به عقد قرارداد همکاری با برند مشترک بوفالو - زینکوتک شود.این محصول همچنین توسط شرکت آژینه ابزار پارس، در نمایشگاه دوسالانه A+A آلمان که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ های ایمنی در جهان محسوب می شود، به نمایش گذاشته شد.

این ماسک پس از دریافت مجوزهای تولید در بازار ارائه خواهد شد. مراحل تولید و تجاری سازی این محصول با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام گرفته است.

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی