کد خبر: ۲۲۸۲۳
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۰
ادامه سیاست‌های ترامپ؛

مخالفت دولت آمریکا با تولید تراشه اینتل در چین

تلاش‌های اینتل برای سرعت بخشیدن به تولید تراشه در چین با مخالفت دولت بایدن روبرو شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، ورج اعلام کرد، به گفته منابع آگاه، این شرکت پیشنهاد کرده بود ویفرهای سیلیکونی را در یک کارخانه خود واقع در چنگدو (در چین) بسازد. امکان آغاز این عملیات از پایان ۲۰۲۲ وجود داشت. اما مقامات کاخ سفید به دلیل مشکلات امنیتی احتمالی به شدت با این طرح اینتل مخالفت کردند.

از آنجا که اینتل باید برای افزایش تولید از دولت بودجه بگیرد، نظر آن در مسیر برنامه‌های شرکت تأثیرگذار است. به نوشته بلومبرگ اینتل اعلام کرد پس از مذاکره با مقامات دولتی هم اکنون هیچ برنامه‌ای برای تولید ویفرهای سیلیکونی در چین ندارد و در عوض مشغول بررسی راه حل های دیگر است.

این شرکت آمریکایی در بیانیه‌ای به بلومبرگ نوشته است: اینتل و دولت بایدن اهداف مشترکی برای برطرف کردن کمبود میکروتراشه ها در صنایع را دارند. ما چند روش را با دولت بررسی کردیم.

احتمالاً یکی از روش‌های مذکور سرمایه گذاری در کارخانه‌هایی است که ویفر سیلیکونی در آمریکا و اروپا می‌سازند. در این میان دولت بایدن همچنان درباره استفاده فناوری در چین با شک و تردید برخورد می‌کند و در همین راستا اخیراً سیاست‌های دوره دونالد ترامپ (رئیس جمهور پیشین آمریکا) در خصوص محدود کردن استفاده دولت‌ها از برندهای چینی گسترش داده است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی