کد خبر: ۲۲۸۳۵
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۹

دولت الکترونیک کی به سرانجام خواهد رسید؟

در حال حاضر شاهد کاربرد گسترده اقتصاد دیجیتال و به تبع آن، رشد اقتصادی و نوآوری سریع در کشور‌های پیشرفته و توسعه یافته هستیم. اقتصاد دیجیتال که شبکه‌ای جهانی در اقتصاد از طریق ارتباطات نوین است نیاز به یک بستر امن دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از مهم‌ترین مباحث در جامعه فراگیر فناوری و توسعه اطلاعاتی، مساله دولت الکترونیک و هوشمند است. دولتی که در آن، کاربرد شبکه اینترنت توسط سازمان‌های دولتی جهت ارایه خدمات به مردم، شرکت‌ها و سایر سازمان‌های دولتی از الزامات انکارناپذیر محسوب می‌شود. باید گفت که ستون‌های اصلی دولت الکترونیک ارتباطی است که دولت با شهروندان، بنگاه‌های اقتصادی، کارکنان و سایر موسسات دولتی برقرار می‌سازد.

بسیاری از کارشناسان براین باورند که ظهور فناوری‌های نوین به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر به شکل گیری رویکرد جدید در دولت الکترونیکی شده است.

یدالله اکبریان کارشناس فناوری در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به این که هدف اصلی دولت الکترونیک گسترش سطح تعامل با مردم است، گفت: دولت الکترونیک با اطلاع‌رسانی و حمایت از این موضوع می‌تواند نیاز‌ها را برآورده سازد.

وی تصریح کرد: اقتصاد هوشمند یا دیجیتال گستره وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی را در برمی‌گیرد که از دانش و اطلاعات دیجیتالی به عنوان عوامل کلیدی تولید استفاده می‌کنند. محاسبات ابری، اینترنت، فین‌تک و دیگر فناوری‌های دیجیتال جدید برای جمع آوری، ذخیره، تجزیه، تحلیل و به اشتراک گذاری اطلاعات دیجیتال، ابزار‌های اقتصاد دیجیتال هستند.

اکبریان اضافه کرد: پیشرانه‌های اصلی اقتصاد دیجیتال، تولید پیشرفته، رباتیک، اتوماسیون صنعتی از طریق اتصال به اینترنت و هوش مصنوعی است.

وی افزود: دیجیتالی کردن اقتصاد سبب ایجاد فرصت‌ها و افزایش کارایی خواهد شد. زیرا فناوری‌های دیجیتالی باعث رشد اقتصادی، ایجاد نوآوری و فرصت‌های شغلی جدید می‌شود. در واقع می‌توان گفت اقتصاد دیجیتال تمام جنبه‌های زندگی افراد یک جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بر نحوه ارتباط افراد و ایجاد تغییرات گسترده جامعه شناختی تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: اقتصاد هوشمند داری پتانسیل تغییرات اساسی در فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و ... است و در حال حاضر شاهد کاربرد گسترده اقتصاد دیجیتال و به تبع آن، رشد اقتصادی و نوآوری سریع در کشور‌های پیشرفته و توسعه یافته هستیم. اقتصاد دیجیتال که شبکه‌ای جهانی در اقتصاد از طریق ارتباطات نوین است نیاز به یک بستر امن دارد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی