کد خبر: ۲۲۹۵۶
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

مایکروسافت هر سال ویندوز ۱۰ را با ویژگی‌های جدید و مطابق با ویندوز ۱۱ به‌روز می‌کند

مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ را سالانه کاهش دهد که با نرخ به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ مطابقت داشته باشد. به‌روزرسانی امسال ویندوز ۱۰ امروز منتشر شد و نسخه بعدی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ تنظیم شد.

به گزارش «نبض فناوری»، جان کیبل گفت، مدیر سرویس و تحویل ویندوز در مایکروسافت، «ما به یک آهنگ جدید از انتشار نسخه‌های جدید ویندوز ۱۰ منتقل خواهیم شد تا با آهنگ ویندوز ۱۱ مطابقت داشته باشد و باید منتظر انتشار سالانه‌ به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز ۱۰ باشید.»

علی‌رغم همه تبلیغات پیرامون این زمان‌بندی جدید، به‌روزرسانی امسال نسبتاً جزئی است و تنها ویژگی مهم آن پشتیبانی از محاسبات GPU در زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (WSL) است. محتوای‌ به‌روزرسانی سال ۲۰۲۲ در حال حاضر فاش نشده است، اما مایکروسافت به وضوح اعلام کرده که حداقل از یک نسخه از سیستم عامل تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ پشتیبانی خواهد کرد.

تجزیه و تحلیل: به هر حال برای مدتی از ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهد شد

به نظر می‌رسد که مایکروسافت همچنان به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ادامه می‌دهد، این شرکت ویندوز ۱۱ را با سرعتی نسبتا زیاد عرضه کرد. در ابتدا، به نظر می‌رسد که این دو با یکدیگر مغایرت داشته باشند، اما با توجه به اینکه چقدر طول می‌کشد تا کاربران با یک سیستم عامل جدید سازگار شوند، این تصمیم کاملا منطقی است.

در اوایل این ماه، فروشگاه بازطراحی شده مایکروسافت استور برای کاربران Insider Program ویندوز در دسترس قرار گرفت (همان برنامه‌ای که با ویندوز ۱۱ راه اندازی شد) در حالی که در به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۲۱ برای سایرین عرضه شد. و در ماه آوریل، اعلام شد که DirectX ۱۲ به به‌بروزرسانی‌های ویندوز ۱۰ متصل نخواهد شد، بلکه در هر نسخه‌ای از سیستم‌عامل در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد مایکروسافت کاربران ویندوز ۱۰ را تشویق می‌کند تا از طریق برنامه PC Health Check در دستگاه‌های خود، این ارتقا را انجام دهند و به کسانی که از آن استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد ببینند آیا می‌توانند ویندوز ۱۱ را اجرا کنند یا خیر.

اما واقعیت این است که بسیاری از این دستگاه‌ها به لطف الزامات نسبتاً سخت‌گیرانه واقعاً قادر به سوئیچ به سیستم عامل جدید نیستند. به این معنی که برای غول فناوری مهم است که کاربران فعلی ویندوز ۱۰ را از خود دور نکند و بهترین راه برای انجام این کار اطمینان از این است که آن‌ها همچنان در آینده پشتیبانی کامل دریافت می‌کنند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی