کد خبر: ۲۳۰۵۲
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۰

پارک فناوری سلامت از تولید داروهای پیشرفته ایران‌ساخت حمایت می‌کند

پارک فناوری سلامت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خدمات حمایتی را برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق سلامت ارائه می‌دهد.

به گزارش« نبض فناوری»با توجه به رشد قابل توجه شرکت های فعال حوزه سلامت در پارک پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ظرفیتی در این ناحیه نوآوری تحت عنوان پارک فناوری سلامت ایجاد شده اسن. این پارک فناوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قرار است به لحاظ تجهیزات پزشکی و دارویی، زیست فناوری و فعالان حوزه سلامت، یک زیست‌بوم فناورانه و نوآورانه باشد.

افزایش پارک های حوزه فناوری

در پارک فناوری سلامت بر بستر ناحیه نوآوری پردیس معاونت علمی و فناوری نقش‌آفرینیان حوزه سلامت حضور دارد و آن‌طور که اکبر قنبرپور سرپرست این پارک فناوری عنوان می‌کند علاوه بر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداردی تهران، وزارت صمت و سایر اعضای هیات امنای پارک فناوری پردیس در پارک فناوری سلامت اثرگذار هستند.

وی از روند روبه رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در تعامل با بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید و بیان می‌کند در حال حاضر 50 شرکت فعال داریم و بیش از 100 محصول در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری تولید می شود.

قنبرپور از تلاش برای توسعه زیرساخت شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق حوزه سلامت می‌گوید و ادامه می‌دهد: درصدد هستیم زیرساخت ها به گونه ای تعیین شوند که تعداد شرکت‌ها بیش‌تر شود تا بتوانیم محصولات با فناوری پیشرفته تولید کنیم چرا که مطالعات ما نشان داده عمده واردات دارویی ما از محل داروهای با فناوری بالا است که تلاش می کنیم با تمرکز بر روی این موضوع مهم، به تولید این داروها کمک کنیم.

ایجاد مجتمع کامل سلامت

به گفته سرپرست پارک فناوری سلامت، حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری نقشی اثربخش داشته و قنبرپور عنوان می‌کند با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال ایجاد فضاهای کار اشتراکی تخصصی هستیم که شامل آزمایشگاه، اتاق تمیز و دیگر ملزومات شرکت های خلاق و نوپا می‌شود

قنبرزاده با اشاره به اهمیت مجموعه فعالیت هایی که قرار است در آینده در این پارک پیگیری شود می‌افزاید: قرار است تعدادی آزمایشگاه مرجع تخصصی در پردیس داشته باشیم و یک فضای اشتراکی حوزه سلامت که زیرساخت های کامل کارگاهی، آزمایشگاهی، پایلوت ها و اتاق تمیزها و به عبارتی یک مجتمع کامل باشد تا بتوانیم ریسک سرمایه گذاری در شرکت های خلاق را کاهش دهیم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی