کد خبر: ۲۳۱۵۳
|
۰۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۵

ارمغان دنیای تکنولوژی؛ قفل دوچرخه خود را با اپلیکیشن باز کنید!

سوار شدن دوچرخه به معنای اینست که نمی توان وسایل زیادی را با خود حمل کرد. این وسایل شامل اشیا مختلف از جمله کلید قفل نیز می شود، چرا که در صورت گذاشتن در جیب می تواند هنگام پدال زدن مزاحمت ایجاد کند. این مشکل باعث ابداع یک قفل هوشمند جالب U شکلی شده که نیازی به کلیدهای رایج ندارد.

به گزارش« نبض فناوری» این قفل که بیتلاک (Bitlock) نام دارد، اگر چه در ظاهر مشابه سایر قفل هاست اما عملکردی کاملا متفاوت دارد و به جای کلیدهای فلزی از طریق تلفن های هوشمند باز و بسته می شود.

برای استفاده از این قفل کاربر باید اپلیکیشن آن را بر روی تلفن هوشمند خود نصب نموده و آن را با قفل جفت نماید. بعد از این مرحله، کاربر می تواند به راحتی با لمس یک دکمه در اپلیکیشن یا به وسیله دکمه تعبیه شده بر روی قفل آن را باز یا بسته کند.

 

 

 

در کنار راحتی استفاده، بیتلاک قابلیت های کاربردی دیگری دارد. چنانچه این قفل نزدیک شدن کاربر را تشخیص دهد، سریعا به اسمارتفون وی متصل شده و خود را برای باز شدن آماده می کند. همچنین در صورت پارک کردن دوچرخه و قفل کردن آن، مکان پارک بر روی نقشه ذخیره سازی می شود تا کاربر از جای دقیق دوچرخه خود مطلع باشد.

 

 

 

دوست دارید که به دیگران اجازه دهید از دوچرخه شما استفاده کنند؟ هیچ مشکلی نیست، اپلیکیشن بیتلاک قابلیتی دارد که می توانید از طریق آن به گروهی از افراد مورد اعتماد خود اجازه اتصال و دسترسی به قفل را بدهید. همچنین می توانید مکان دوچرخه را نیز با آنها به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

هنگام دوچرخه سواری بیتلاک در پس زمینه فعال بوده و اطلاعات جالبی درباره مسیر طی شده بر روی نقشه، سرعت میانگین، میزان صعود، میزان کالری سوزانده شده و همچنین مقدار CO2 که در صورت استفاده از اتومبیل در جو آزاد می شد را، جمع آوری می کند.

بر اساس ادعای سازنده، بیتلاک از فولاد مستحکم و گرما دیده که مقاومت بالایی در برابر بریده شدن دارد، ساخته شده است. قطر قلاب این قفل ۱۲ میلیمتر بوده و نمی توان از کاتر یا اره که جزو ابزارآلات اصلی سارقین هستند، برای بریدن آن استفاده کرد.

 

 

 

حال سوال بزرگ اینست: در صورت اتمام باتری یا گم شدن باتری چه اتفاقی می افتد؟ سازنده به فکر این شرایط نیز بوده و چنانچه از قبل در اپلیکیشن مربوطه یک کد مخفی تعریف کرده باشید، می توانید با وارد کردن آن از طریق فشار متوالی دکمه موجود بر روی قفل، دوچرخه خود را آزاد کنید.

قفل بیتلاک در پنج رنگ مختلف ارایه شده و به حدی بزرگ و مستحکم است که می توان از آن برای حفاظت از موتور سیکلت ها نیز استفاده کرد. چنانچه قصد خرید این قفل هوشمند را داشته باشید، باید ۱۲۹ دلار از حساب خود برداشت کنید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی