کد خبر: ۲۳۱۷۱
|
۰۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

نارضایتی کارمندان گوگل از سیاست های واکسیناسیون در این شرکت

حدود ۶۰۰ کارمند گوگل بیانیه‌ای را منتشر کرده اند و سیاست‌های واکسن زدن این شرکت را نقض حقوق خود خوانده اند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از timesofindia.indiatimes، شرکت‌ها در سراسر جهان کارمندان خود را تشویق کرده‌اند تا علیه کووید-۱۹ واکسینه شوند همچنین برخی شرکت‌ها واکسن زدن را برای کارمندان اجباری کرده اند البته برخی شرکت‌ها نیز در مورد واکسن چندان سختگیرانه عمل نکرده اند. بر اساس گزارش CNBC، صد‌ها کارمند گوگل از این شرکت خواسته اند تا این شرکت نسبت به سیاست‌های واکسن زدن خود بازنگری کند. بر اساس این گزارش، گوگل از بیش از ۱.۵ میلیون کارمند خواسته بود تا وضعیت واکسیناسیون خود را در یکی از سیستم‌های مخصوص گوگل ثبت کنند.

گوگل همچنین گفته بود کارکنانی که با قرارداد‌های دولتی کار می‌کنند باید به اجبار واکسینه شوند. کریس راکو، معاون امنیتی گوگل، در ایمیلی که در ماه اکتبر برای همه کارمندان ارسال کرد، گفت: "واکسن‌ها کلید موفقیت ما برای بازگشت ایمن به دفتر کار و به حداقل رساندن شیوع کووید-۱۹ در جامعه هستند." با این حال، حدود ۶۰۰ کارمند گوگل بیانیه‌ای را منتشر کرده اند و سیاست‌های واکسیناسیون این شرکت را نقض حقوق خود خوانده اند. این بیانیه توسط یکی از کارمندان گوگل نوشته شده است که نامش فاش نشده است و می‌گوید که جلوگیری از بازگشت کارمندان واکسینه نشده به دفتر به طرز شرم آوری یک انتخاب خصوصی را فاش می‌کند، زیرا برای کارمند گوگل دشوار است که دلیل عدم بازگشتشان فاش شود.

گزارش CNBC همچنین نشان می‌دهد که برخی از کارمندان معتقدند که گوگل نباید از سابقه سلامتی و پزشکی کارمندان خود مطلع باشد. این کارمندان همچنین معتقدند که اگر دستور واکسن پذیرفته شود، می‌تواند منجر به اقدامات مزاحم بیشتر شرکت شود. در بیانیه کارمندان عنوان شده است که "این امر اجبار مداخله پزشکی را نه تنها برای واکسیناسیون کووید-۱۹، بلکه برای واکسن‌های آینده و احتمالاً حتی مداخلات غیر واکسن به طور گسترده عادی می‌کند."

کارمندان استدلال می‌کنند از آنجایی که گوگل یک پیشرو در صنعت است، فعالیت‌های آن می‌تواند بر شرکت‌ها در سراسر جهان تأثیر بگذارد و این عرف تبدیل به عرفی در تمام شرکت‌ها شود. گوگل واکسینه شدن را برای همه کارمندانش اجباری نکرده است. با این حال، موضع خود را تغییر نمی‌دهد. سخنگوی گوگل به CNBC گفت که این شرکت پشت سیاست خود ایستاده است: "همانطور که به همه کارمندان و نویسنده این بیانیه گفته ایم، الزامات واکسیناسیون ما یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که می‌توانیم نیروی کار خود را ایمن نگه داریم و خود را حفظ کنیم. ما پشت سیاست واکسیناسیون خود ایستاده ایم.»
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی