کد خبر: ۲۳۲۲۷
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۲

عرضه نانو رنگ‌های ایرانی با نصف قیمت نمونه‌ خارجی به بازار

رنگ‌های نانویی با خواص ضد آب و ضد غبار که تاکنون از کشور فنلاند تامین می‌شده است، به همت یکی از شرکت‌های فناور به تولید رسیده و به گفته آنها این رنگ‌ها با ۵۰ درصد قیمت نمونه خارجی به بازار عرضه شده‌اند.

به گزارش«نبض فناوری» حسین نجف‌خانی، کارشناس ارشد مهندسی مواد دانشگاه صنعتی شریف و مدیرعامل این شرکت فناور گفت: فناوری نانو باعث ایجاد خواص جدیدی در صنعت رنگ می‌شود که از آن جمله می‌توان به خواص ضدخش، ضدسایش، ضدآب و ضدخوردگی اشاره کرد و بر این اساس ما از فناوری‌ نانو در تولید رنگ استفاده کردیم که موجب پایداری بیشتر این رنگ‌ها شده است.

نسیم فراهانی، کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی دانشگاه علم و صنعت و عضو هیئت مدیره این شرکت نیز با بیان اینکه ما سه محصول مورد تایید ستاد نانو یعنی رنگ ضدآب، پوشش ضد گرد و غبار مخصوص پنل‌های خورشیدی و پوشش فتوکالیست آنتی‌باکتریال مخصوص کاشی و سرامیک را در سبد خود داریم، اظهار کرد: ما به‌تازگی رنگ ضدآب مخصوص چوب نیز تولید کرده‌ایم. این رنگ در برابر اثرات تخریبی نور خورشید نیز نقش محافظتی داشته و مانع از رشد جلبک و قارچ نیز می‌شود.

فراهانی، حفظ نقش و نگار و تنفس‌پذیری چوب را از دیگر ویژگی‌های این رنگ‌های نانوکامپوزیتی دانست و ادامه داد: این رنگ جدید پوششی نبوده، بلکه نفوذی است؛ در نتیجه حالت اصلی چوب پس از استفاده از این رنگ حفظ می‌شود.

کشور فنلاند به‌عنوان اصلی‌ترین صادرکننده این رنگ‌ها به ایران بوده است و رنگ‌های نانویی تولید این شرکت ۵۰ درصد ارزان‌تر از نمونه خارجی است.

به نقل از ستاد نانو، این شرکت متناسب با سفارش مشتریان برای سطوح مختلف دارای راهنما و آموزش نحوه رنگ‌آمیزی متعددی بوده و همچنین این محصولات قابلیت اعمال با روش قلم مو، پیستوله، غلطک و پارچه‌های تنظیف را دارد.

این رنگ‌های نانویی دارای گواهینامه استاندارد ISO ۸۰۰۰۴ و INSO ۲۱۱۴۵ و دارای گواهینامه نانو مقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همچنین دارای گواهینامه کیفیت محصول ISO ۹۰۰۱ و ISO ۱۴۰۰۱ و تاییدیه‌های فنی از مراجع معتبر در کشور است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی