کد خبر: ۲۳۳۰۵
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۱

بیش از ۴ هزار شرکت از خدمات فن‌بازار‌ها استفاده می‌کنند

توسعه بازار محصولات فناورانه روش خود را دارد و بسیاری از شرکت‌ها به تنهایی از پس این کار برنمی‌آیند. آنها برای این کار نیازمند شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و تسهیل روند تجاری‌سازی هستند.

به گزارش« نبض فناوری» کاری نیازمند تخصص و توانمندی خاص که توسط فن‌بازارها به شرکت‌های متقاضی ارائه می‌شود. خدماتی برای توسعه بازار فناوری که در شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به کمک بروکرها و کارگزاری‌ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

ظرایف موجود در انتقال فناوری، به اطلاع‌رسانی صحیح، مشاوره و استانداردسازی مبادلات نیازمند است، کاری که توسط فن‌بازارها انجام می‌شود. آنها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را بازی می‌کنند. در این بازار، برای فروشندگان فناوری فرصتی فراهم شده است تا ایده‌ها و تکنولوژی‌های خود را نمایش دهند و برای آن‌ها بازاریابی کنند.

خاستگاه فن‌بازارها را کشورهای شرقی آسیا می‌دانند، کشورهایی چون «ژاپن»، «چین» و «هنگ‌کنگ» که از یک دهه قبل برای تامین نیازهای فناورانه خود به به ایجاد فن بازارها کردند. اما این مفهوم نوین فناورانه سال 81 در ایران متولد شد و از آن زمان تاکنون یعنی طی 20 سال، بیش از هزار میلیارد تومان درآمدزایی کرده است.

این خدمات تاکنون به 4 هزار و 342 شرکت و مجموعه متقاضی ارائه شده است و 14 هزار و 79 محصول نیز در این شبکه ارائه شده است. در حال حاضر بزرگترین بانک اطلاعات فناوری کشور در اختیار این مرکز قرار دارد.

اجرای برنامه‌های متعدد ملی و بین‌المللی، ایجاد شبکه گسترده فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی، راه‌اندازی شبکه کارگزاران حرفه‌ای تبادل فناوری و سایر ابزارهای قانونی، ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم و در نهایت توسعه و مدیریت بازار فناوری کشور به عنوان مهم‌ترین ماموریت‌‌ها توسط شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی