کد خبر: ۲۳۳۹۱
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۰

فضانوردان ناسا برای راهپیمایی فضایی آماده می‌شوند

ناسا که اخیرا ماموریت فضانوردان ایستگاه بین المللی را به دلیل زباله‌ها فضایی لغو کرده بود پس از چند روز اجازه ماموریت دوباره را صادر کرد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از indianexpress، دو فضانورد ناسا که قرار بود روز پنجشنبه برای جایگزین کردن یک آنتن معیوب ماموریتی را آغاز کنند، ناسا به دلیل زباله‌های تهدید آمیز فضایی ماموریتشان را لغو کرد. تلویزیون ناسا برنامه‌ریزی کرده بود که از ساعت ۷:۱۰ صبح به وقت شرقی (۱۷۴۰ IST) با خروج فضانوردان توماس مارشبرن و کایلا بارون از محفظه هوایی آزمایش تحقیقاتی مداری در حدود ۴۰۲ کیلومتری زمین شروع شود.

این سفر پنجمین راهپیمایی فضایی برای مارشبرن ۶۱ ساله و اولین سفر بارون، ۳۴ ساله برای ناسا بود. هدف آن‌ها حذف یک مجموعه آنتن ارتباطی رادیویی باند S معیوب است که اکنون بیش از ۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد و قرار بود آن را با یک آنتن که در خارج از ایستگاه فضایی ذخیره شده است جایگزین کنند. به گفته ناسا، ایستگاه فضایی به آنتن‌های دیگری مجهز است که می‌توانند عملکرد‌های مشابهی را انجام دهند، اما نصب یک سیستم جایگزین، سطح ایده‌آلی از افزونگی ارتباطات را تضمین می‌کند.

ایستگاه فضایی بین المللی

ناسا محاسبه می‌کند که قطعات باقی‌مانده از ماهواره‌ها در فضا همچنان خطر برای کل ایستگاه فضایی ایجاد می‌کنند همچنین این مورد خطر سوراخ کردن لباس‌های فضانوردان را در مقایسه با قبل ۷ درصد بیشتر شده است. ناسا گفت، تمرین روز پنجشنبه، بیست و چهل و پنجمین راهپیمایی فضایی از ۲۱ سال قبل است که در حمایت از مونتاژ و نگهداری از ایستگاه فضایی است. ناسا اعلام کرده است که در صورت نبودن مشکل ماموریت می‌تواند ادامه پیدا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی