کد خبر: ۲۳۴۲۳
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۷
در گفتگو با نبض فناوری؛

ارزش دانش فنی دانش‌بنیان‌ها را لِه نکنید| تولید فلومتر‌های مایعات با کاربرد در صنعت آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی پنگان الکترونیک، گفت: با شرکت‌های دانش بنیان طوری برخورد شود که ارزش دانش آن‌ها زیرپا گذاشته نشود زمانی که درخواست تسهیلات می‌دهیم وثیقه‌های ملکی از ما می‌خواهند و هیچ ارزشی به دانش فنی قائل نیستند. انتظار داریم شرکت‌های دولتی از این شرکت‌های حمایت کنند.

علی اسماعیلی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی پنگان الکترونیک، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت اینکه این شرکت در زمینه تجهیزات ابزار دقیق فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این شرکت موفق به تولید صنعتی و صادرات فلومتر‌های مایعات با کاربرد در صنعت آب و فاضلاب شد. همچنین محصولاتی شامل تجهیزات مرتبط با اندازه گیری کمیت های جریان، سطح، دما و فشار مایعات، تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق مرتبط با سیستم های کنترل تونلی و جاده ای، همچنین ترانسمیترها، دیتالاگر و نمایشگر‌های سنسور‌ها در این شرکت تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در تولید برخی از محصولات تنها تولید کننده در کشور هستیم، گفت: فلومتر مایعات، اندازه‌گیری فلو (دبی) سیال را با استفاده از اندازه‌گیری سطح سیال که از داخل کانال‌های خاصی عبور داده می‌شود، انجام می‌دهد.

وی افزود: دقت اندازه‌گیری این سنسور ۳ میلیمتر است یعنی هر ۳ میلیمتر تغییر در سطح سیال توسط سنسور تشخیص داده می‌شود.
اسماعیلی گفت: بیشترین کاربرد این محصول در صنعت آب و فاضلاب برای سنجش دبی یا سیال عبوری با دقت خیلی بالاست.

مدیر عامل شرکت مهندسی پنگان الکترونیک اضافه کرد: قیمت تجهیزات ما نسبت به محصولات مشابه یک پنجم قیمت بازار است. همچنین محصولات تولیدی از نظر کیفیت در سطح بالایی هستند و گارانتی ارائه خدمات نیز دارند.

وی اضافه کرد: در بخش تولید تجهیزات فومتر‌های مایعات نیز در کشور تنها تولیدکننده هستیم. سیالات آب و آهن است که در صنعت فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کاربرد آب و فاضلاب رقیب زیادی در کشور وجود دارد. مشکلی که هم اکنون با آن مواجه هستیم مشکل تامین سرمایه در گردش است بیشتر مشتریان شرکت‌های دولتی و خصولتی هستند که در عقد قرارداد و در زمینه پیش پرداخت هزینه را پرداخت نمی‌کنند. متاسفانه در این حوزه سنگ اندازی‌هایی وجود دارد. این مهم باعث شده که در بخش سرمایه در گردش با مشکل روبه رو شویم.

وی تأکید کرد: در صورت رفع این مشکل می‌توانیم درصد زیادی از بازار را به خود اختصاص دهیم. برنامه برای صادرات نیز در دست اقدام داریم. چند مورد به کشور‌های منطقه به صورت غیرمستقیم صادرات انجام شده است. قصد داریم صادرات را گسترده‌تر انجام دهیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هر سال چند محصول چدید را وارد بازار می‌کنیم. با شرکت‌های دانش بنیان طوری برخورد شود که ارزش دانش آن‌ها زیرپا گذاشته نشود زمانی که درخواست تسهیلات می‌دهیم وثیقه‌های ملکی از ما می‌خواهند و هیچ ارزشی به دانش فنی قائل نیستند. انتظار داریم شرکت‌های دولتی از این شرکت‌های حمایت کنند. به هر حال شرکت‌های مشابه خارجی همان مسیری را طی کردند که ما الان طی می‌کنیم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی