کد خبر: ۲۳۴۳۹
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۹
ثبت حریم راه‌های کشور؛

50 برنامه عملیاتی برای هوشمندسازی سامانه‌های جاده‌ای تدوین شد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای هوشمندسازی و وزارت راه و شهرسازی برای هوشمندسازی حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، همکاری‌های مشترکی را تعریف و اجرایی کرده‌اند.

به گزارش« نبض فناوری» منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به توسعه همکاری‌ها میان معاونت علمی و سازمان راهداری، گفت: با توجه به اهمیت توسعه روابط دوجانبه، تفاهم نامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری و وزارت راه و شهرسازی با محوریت همکاری میان ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امضا شد.

وی افزود: از 3 سال پیش که این همکاری‌ها آغاز شد، فعالیت‌هایی همچون تعریف و اجرای پروژه‌های مشترک و برگزاری رویداد نوآورانه و فعالیت‌های ترویجی را در اولویت قرار دادیم.

به گفته منطقی، سامانه رگولاتوری مدیریت درخواست‌های حمل کالا در سطح کشور یکی از این تلاش‌ها است. این پروژه شامل مدیریت و یکپارچه‌سازی انواع درخواست‌های حمل بار در کشور برای ایجاد هماهنگی و یکپارچگی میان آنها با هدف برقراری بستر تبادل اطلاعات بین روش‌های مختلف است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در حال حاضر درخواست حمل بار، از طریق روش‌های گوناگونی اعم از بازارگاه‌ها، درگاه ملی بار، سامانه‌های مدیریت حمل و ... ثبت می‌شوند. عدم هماهنگی و یکپارچگی میان این روش‌ها موجب عدم توزیع بهینه بار و نیز عدم امکان مدیریت یکپارچه آن خواهد شد.

وی افزود: با اجرای طرح مورد نظر، امکان برقراری بستر تبادل اطلاعات بین روش‌های مذکور فراهم شده است و به این ترتیب امکان مدیریت درخواست‌های حمل و توزیع بهینه بار فراهم خواهد شد که نهایتا منجر به افزایش بهره‌وری، استانداردسازی، اولویت‌بندی، رصد و پایش آنلاین بار و امکان مداخله هوشمند در زیست بوم حمل و نقل کشور می شود.

منطقی همچنین بیان کرد: این پروژه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است و مورد بهره‌برداری سازمان راهداری قرار خواهد گرفت. هم اکنون نمونه پایلوت این پروژه برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران پیاده سازی شده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی