کد خبر: ۲۳۴۷۰
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۰

آنالیز ورق‌های فلزی در آزمایشگاه‌ها ممکن شد

دستگاه آزمون عمومی در آزمایشگاه، گیره‌بندی قطعه، شکل ‌دهی قطعه و اطلاعات برداری حین شکل ‌دهی را به صورت خودکار انجام می دهد.

به گزارش «نبض فناوری» علی فضلی، عضو هیات مدیره شرکت سدید مهد با اشاره به نقش این تجهیزات در اندازه‌گیری و سنجش قطعات گفت: دستگاه آزمون‌های عمومی نوعی تجهیز آزمایشگاهی محسوب می‌شود که در سه نمونه اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی ساخته شده است و برای اندازه گیری خواص مکانیکی ورق‌های فلزی، تعیین شکل پذیری، منحنی تنش جریان، منحنی تنش و کرنش، منحنی FLD و سایر تست‌های مورد نیاز ورق‌های فلزی به کار می‌رود.

انتقال آنلاین اطلاعات

در دستگاه آزمون عمومی، گیره‌بندی قطعه، شکل دهی قطعه و اطلاعات برداری حین شکل دهی به صورت خودکار انجام می‌شود و تنظیم سرعت شکل دهی و نیروی ورق گیر به صورت دستی انجام می‌شود. جهت ایمنی، تمام فرآیند شکل دهی در یک محفظه بسته انجام می‌شود، اما امکان مشاهده فرآیند شکل دهی از قسمت بالای دستگاه فراهم است.

شرکت سدید مهد ابتکار توانسته ۵ فرصت شغلی نیز ایجاد کند که مشخصا با توجه به کاربرد دستگاه آزمون‌های عمومی، موقعیت‌های شغلی غیرمستقیم نیز ایجاد شده است.
دستگاه آزمون عمومی ورق‌های فلزی به رایانه متصل شده و امکان تحلیل و ذخیره نتایج آزمون در کامپیوتر فراهم می‌شود. در آزمون‌هایی مانند آزمون ناکازیما، دستگاه منحنی نیروی کشش جابجایی، نیروی کشش زمان، نیروی ورق گیر جابجایی و نیروی ورق‌گیر زمان، را به کاربر ارائه می‌کند که قابل ذخیره به صورت فایل اکسل نیز هست. در آزمون بالج علاوه بر منحنی فشار ـ جابجایی، منحنی تنش ـ کرنش را نیز ارائه می‌کند.

ارزان‌تر از نمونه خارجی

دستگاه آزمون‌های عمومی ورق‌های فلزی ساخت شرکت مهندسی سما در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی ۸۵ درصد ارزان‌تر است و علاوه بر این تاییدیه کیفی از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و گواهی ثبت اختراع را نیز کسب کرده است که توان بالای این گروه مهندسی را در ساخت و ارائه محصولات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که گوشه‌ای از آن را نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن ساخت خواهیم دید.

نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن ساخت ۲۳ آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح خواهد شد و تا ۲۶ آذرماه سال جاری به صورت حضوری میزبان شرکت‌کنندگان بوده و در طول سال به صورت مجازی برقرار خواهد بود.

تولیدکنندگان، بیش از ۹ هزار محصول فناورانه در حوزه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت را در قالب این رویداد ارائه می‌دهند که جزئیات این محصولات و شرکت‌ها در وب‌سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت به نشانی https://iranlabexpo.ir قابل مشاهده است. در این برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را براساس سطح بندی تجهیزات در نمایشگاه پرداخت می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی