کد خبر: ۲۳۵۷۱
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۰

ماینرها با سقوط آزاد بیت‌کوین مقابله کردند؟

ماینرهای بیت‌کوین با توجه به اتفاقات چند ماه اخیر سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند. با این حال بهبود یافتند و توانستند ثبات پیدا کنند اما در ماه نوامبر حتی ماینرها هم نتوانستند با اثرات افت بازار مبارزه کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، بیت‌کوین نیوز اعلام کرد، همانطور که همه ما می‌دانیم، بازار در ۳۰ روز گذشته ضربه بزرگی را متحمل شد و بیت‌کوین ۲۵ درصد سقوط کرد و سرمایه‌گذاران با ضرر مواجه شدند اما آنها در این ضرر تنها نبودند زیرا ماینرها در وضعیتی به همان اندازه بد قرار گرفتند.

چندین مجموعه استخراج بیت‌کوین علیرغم افزایش قابلیت‌های تولید خود در این ماه شاهد کاهش نرخ استخراج خود بودند؛ بیت فارمز (Bitfarms) یکی از این شرکت‌ها بود که با وجود افزایش ۱۶ درصدی نرخ هش و افزودن ۳۹۸۸ دستگاه ماینینگ دیگر، در ماه گذشته بیت‌کوین نسبتا کمتری استخراج کرد.

ماینرها با سقوط آزاد بیت‌کوین مقابله کردند؟

نرخ هش

حتی ماراتن هولدینگز (Marathon Holdings) فقط ۱۹۶ بیت‌کوین را در ماه نوامبر استخراج کرد که ۵۳ درصد کاهش نسبت به ۴۱۷ بیت‌کوین اکتبر را نشان می‌دهد. اگرچه تعمیر، نگهداری و ارتقاء قدرت نیز به کاهش پتانسیل استخراج آنها منجر شد.

اما ضررهای مداوم بسیاری از ماینرها را وادار کرد تا ماشین‌های استخراج خود را خاموش کنند و این منجر به بزرگترین افت در نرخ هش کلی پس از ژوئن شد.

این ضررها ناشی از کاهش صدور مجوز (فرایند تولید رمزارز جدید) است زیرا بیشترین درآمد ماینرها از این طریق حاصل می‌شود و فقدان بیت‌کوین‌های جدید بیش از ۱۰ میلیون دلار ضرر برای آنها به همراه داشت.

در نتیجه، برای اولین بار در ۴ ماه گذشته، دشواری برای تثبیت نرخ کاهشی صدور مجوز مشاهده شد زیرا این نرخ در ماه گذشته ۱۴.۵ درصد کاهش یافت و به کمترین حد خود در ۵ ماه اخیر یعنی تنها ۸۵۵ بیت‌کوین استخراج شده رسید.

ماینرها با سقوط آزاد بیت‌کوین مقابله کردند؟

درآمد ماینرها

صرف‌نظر از این مورد ماینرها همچنان بیت‌کوین‌های خود را هودل می‌کنند زیرا همانطور که MPI (شاخص موقعیت ماینرها) بیان می‌کند، در حال حاضر هیچ فشار فروش وجود ندارد.

علیرغم اتفاقاتی که در طول هفته رخ داد، نرخ هش به سرعت بهبود یافته است و در حال حاضر تنها ۴.۵ درصد با بالاترین رکورد خود فاصله دارد (به تصویر نرخ هش بیت‌کوین مراجعه کنید). با افزایش پتانسیل ماینرها و ملحق شدن ماینرهای بیشتری به شبکه می‌توان از سطح بالایی عبور کرد.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی