کد خبر: ۲۳۶۹۵
|
۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

آیا باید روی بیت کوین سرمایه گذاری کنید؟

قبل از شروع سرمایه گذاری روی بیت کوین باید حقایق تجارت آن را دریابید. در مورد استراتژی های سرمایه گذاری بحث کنید، تحقیقات بازار را مرور کنید و به روز رسانی های آنی را دریافت کنید.

به گزارش «نبض فناوری»، برای سرمایه گذاری روی بیت کوین باید مواردی را در نظر بگیرید که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد.

بیت کوین اولین رمزارز جهان است که در سال 2009 راه اندازی شد. همچنین اولین کاربرد واقعی فناوری بلاک چین در مقیاس گسترده و واقعی است. بیت کوین BTC  یک شبکه غیرمتمرکز است که از یک دفتر کل عمومی برای تایید تراکنش ها استفاده می کند و نیاز به تایید شخص ثالث (مانند بانک) را از بین می برد. همچنین بدون یک نهاد حاکم مانند بانک مرکزی عمل می کند و همه تغییرات در شبکه مستلزم اجماع اعضای آن است. در حالی که در ابتدا ارزش بیت کوین بسیار پایین بود؛ اما در طول سال ها افزایش یافت و به سطوح قیمتی هزاران دلاری برای یک توکن بیت کوین و ارزش بازار به صدها میلیارد رسید.

نمودار بیت کوین اغلب نوسانات شدیدی را نشان می دهد و قیمت ها را در کوتاه مدت افزایش می دهد و سقوط می کند. گاهی اوقات، زمانی که قیمت بیت کوین در حال افزایش است، افراد بیشتری به خرید بیت کوین تمایل پیدا می کنند و به روند مثبت آن دامن می زنند. از سوی دیگر، زمانی که ارزش بیت کوین در حال کاهش است، می تواند سرمایه گذاران موجود را ترغیب کند که بیت کوین خود را بفروشند و قیمت ها را پایین بیاورند. علاوه بر این، بیت‌کوین به عنوان قطب فضای ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود، بنابراین اغلب می‌تواند روندهای گسترده صنعت را ایجاد کند.

چه کسانی باید بیت کوین بخرند

معامله گران رمزارز: بیت کوین شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده است و بنابراین، بسیاری از معامله گران رمزارز آن را به عنوان بخشی از سبد ارزهای دیجیتال خود خریداری می کنند.

سرمایه گذاران بلندمدت: در حالی که بیت کوین هنوز به عنوان یک بازار بسیار پر نوسان و پرخطر در نظر گرفته می شود، در طول زمان افزایش قیمت فوق العاده ای را نشان داده است. بنابراین، کسانی که معتقدند روند کلی مثبت خواهد بود، می توانند سرمایه گذاری بیت کوین را در نظر بگیرند.

معامله گران روزانه: قیمت بیت کوین اغلب می تواند در طی چند ساعت نوسانات قیمتی قابل توجهی داشته باشد. معامله گران می توانند سعی کنند از این حرکات در تلاش برای ایجاد سود کوتاه مدت استفاده کنند.

علاقه مندان به بلاک چین: از آنجایی که بیت کوین اولین کاربرد اصلی فناوری بلاک چین است، کسانی که به این فناوری و تأثیر بالقوه آن بر صنعت فناوری و مالی ایمان دارند، می توانند به خرید بیت کوین فکر کنند.

چه چیزی باعث افزایش قیمت بیت کوین می شود؟

بیت کوین بسیار پر نوسان است که در طول سالیان متمادی تغییرات قیمتی فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است، گاهی اوقات صدها درصد افزایش یا در مدت زمان نسبتاً کوتاهی سقوط می‌کند. در حالی که کمتر تحت تأثیر اتفاقات بازارهای اصلی قرار می گیرد، می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی در رابطه با فضای رمزارز، صنعت بلاک چین و مسائل نظارتی قرار گیرد. در اینجا چند نمونه هستند:

روندهای کلی : در اواخر سال 2017، ارزهای دیجیتال به شدت در رسانه ها مورد بحث قرار گرفت. افرادی که قبلاً نام رمز ارز را نشنیده بودند، شروع به پرسیدن نحوه خرید بیت کوین کردند. این جرقه یک روند صعودی تبدیل شد که در دسامبر سال 2017 به اوج خود رسید، زمانی که تقریباً همه ارزهای دیجیتال اصلی به رکوردهای بالاتری رسیدند.

نوسانات بازار اصلی: بیت کوین جدا از سایر بازارها عمل می کند. بنابراین، زمانی که بازارهای اصلی رو به افول هستند یا بیش از حد نوسان می کنند، برخی از معامله گران و سرمایه گذاران به عنوان یک جایگزین به بازار کریپتو روی می آورند.

موسسات مالی سنتی: در طول سال ها، تلاش های متعددی برای معرفی بیت کوین به بازارهای اصلی در قالب ETF، قراردادهای آتی و سایر ابزارهای مالی صورت گرفته است. از آنجایی که بسیاری از این ابزارها نیاز به تایید نظارتی دارند، نهادهای نظارتی سنتی، مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، می‌توانند تأثیر عمده‌ای بر بازار بگذارند، خواه چنین اسنادی را تأیید یا رد کنند.

صنعت بلاک چین: برخی از کارشناسان بر این باورند که بلاک چین پتانسیل ایجاد تحول در بسیاری از حوزه‌های فناوری و صنایع مالی را دارد. بیت کوین اولین و یکی از بزرگترین شبکه های بلاک چین در جهان است و با گسترش بیشتر این فناوری، ممکن است افراد بیشتری تمایل به خرید آن را داشته باشند.

آیا بیت کوین می تواند پادشاه ارزهای دیجیتال باقی بماند؟

از زمانی که بیت کوین تنها رمزارز جهان بود، چیزهای زیادی در صنعت کریپتو اتفاق افتاده است. امروزه با افزایش سریع تعداد، هزاران ارز دیجیتال وجود دارد که بسیاری از آنها دارای ارزش بازار و حجم معاملات قابل توجهی هستند. با این حال، بیت کوین در خط مقدم صنعت باقی می ماند. با پیشرفت و تنوع این صنعت، این احتمال وجود دارد که بیت کوین جایگاه خود را به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال از دست بدهد. با این حال، چنین سناریویی در آینده نزدیک بسیار بعید به نظر می رسد و بیت کوین به خوبی می تواند جایگاه خود را به عنوان برترین رمزارز جهان برای سال های آینده حفظ کند.

رمزارزها می توانند از نظر قیمت دارای نوسانات زیادی باشند و بنابراین برای همه سرمایه گذاران مناسب نیستند. تجارت ارزهای دیجیتال تحت نظارت هیچ چارچوب قانونی نیست.

این محتوا  ارائه شده توسط نبض فناوری صرفاً برای اهداف اطلاعاتی و آموزشی است و نباید از طرف خوانندگان به عنوان مشاوره سرمایه گذاری یا توصیه سرمایه گذاری تلقی شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
ناشناس
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
دابی جان شماچرااینقدر رمزارزهارا تبلیغ میکنید؟!!!
0
0
ناشناس
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
دابی جان شماچرااینقدر رمزارزهارا تبلیغ میکنید؟!!!
0
0
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی