کد خبر: ۲۳۸۱۹
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

چگونه می‌توان سایر ارز‌های دیجیتال را به رپد بیت کوین تبدیل کرد؟

فعالان در حوزه ارز‌های دیجیتال می‌توانند با متصل کردن کیف پول خود به صرافی‌های غیر متمرکزی مثل یونی سواپ و سوشی سواپ، بیت کوین یا سایر ارز‌های دیجیتال را به رپد بیت کوین تبدیل کنید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال یکی از بزرگترین فناوری نوین در جهان امروزی است که بستر سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران این حوزه فراهم کرده است. می‌توان گفت دنیای رمز ارز‌ها دنیای پیچیده‌ای است که روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است تا جایی که حتی با دیدن دوره‌های مختلف آموزش ارز دیجیتال، برای پیشرفت و سرمایه گذاری نیاز است تا با استفاده از راه‌های مختلف به کسب تجربه در این حوزه بپردازیم. یکی از ارز‌های دیجیتال که به تازگی پا در دنیای رمزارز‌ها گذاشته ارز دیجیتال رپد بیت کوین است که هدف آن برطرف کردن مشکلات مربوط به بلاک چین بیت کوین است.

ارز دیجیتال رپد بیت کوین، یک نسخه رمزگذاری شده بیت کوین (BTC) است که بر روی بلاک چین اتریوم (ETH) اجرا می‌شود. WBTC با استاندارد سازگاری اولیه بلاک چین اتریوم که به آن اجازه می‌دهد به طور کامل در اکوسیستم مبادلات غیرمتمرکز، خدمات وام دهی رمزنگاری، بازار‌های پیش بینی و سایر برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) با ERC-۲۰ ادغام شود، مطابقت دارد.

چگونه می‌توان سایر ارز‌های دیجیتال را به رپد بیت کوین تبدیل کرد؟

ارز دیجیتال رپد بیت کوین به عنوان سیستمی برای وارد کردن نقدینگی به دیفای ابداع شد. این ارز دیجیتال که یک نوآوری جدید در دنیای رمز ارز‌ها است، قصد دارد بیت کوین را بر روی بلاکچین اتریوم اجرا کند. توسعه دهندگان آلت کوین‌ها همیشه به دنبال راهی بودند؛ که پول سرمایه‌گذاران را از بیت کوین خارج کرده و به سمت شبکه خود بکشانند. اکنون رپد بیت کوین در جهت تحقق این خواسته به وجود آمده است.
WBTC توکن اتریوم است که برای افزایش نقدینگی برنامه‌های دیفای (Defi) طراحی شده است. دارندگان بیت کوین می‌توانند بیت کوین خود را به صورت WBTC وام دهند و سود کسب کنند. رپد بیت کوین توسط گروهی از سازمان‌ها تحت عنوان DeFi کار می‌کند تا به شما در ارائه خدمات مالی پیچیده‌تر کمک کند.

بیت کوین، اولین و بزرگترین و شناخته شده‌ترین دارایی ارز دیجیتال در جهان است. از ۱۰ سال پیش که بیت کوین ایجاد شد، تحول در فناوری موجود در سیستم پول نقد الکترونیکی همتا به همتا، تا حد زیادی ثابت مانده است. با این حال، نوآوری‌ها در سایر بخش‌های اکوسیستم بلاک چین همچنان ادامه دارد که نمونه‌ی برجسته‌ای از DeFi جهان است. WBTC با آوردن ارزش و نقدینگی بیت کوین و استفاده از آن در دنیای دیفای سعی در ترکیب بهترین‌های هر دو جهان دارد.

بنیانگذاران ارز دیجیتال رپد بیت کوین

رپد بیت کوین در ژانویه ۲۰۱۹ توسط کایبر نتورک (Kyber Network)، بیتگو (Bitgo) و رن Ren راه اندازی شد. البته چند موسسه مانند موسسه Custodin و موسسه MarChant نیز در راه اندازی آن نقش کلیدی داشتند.
این پروژه در حال حاظر توسط یک سازمان خود مختار غیر متمرکز DAO به نام WBTC DAO اداره و کنترل می‌شود.

تفاوت بیت رپد بیت کوین و بیت کوین؟

از آنجا که هنوز بین بیت کوین و اتریوم فاصله وجود دارد، این زنجیره‌ها نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. پس اعتماد مردم لازم است. در مقایسه با بیت کوین، Wrapped BTC هرگز از نظر امنیت یا عدم اعتماد مانند نسخه اصلی نخواهد بود، زیرا برای مدیریت سیستم به جای کد خالص، به افراد و سازمان‌ها اعتماد می‌کند.

چگونه می‌توان سایر ارز‌های دیجیتال را به رپد بیت کوین تبدیل کرد؟

برای افزایش اعتماد و شفافیت، WBTC به طور منظم مورد بازرسی قرار می‌گیرد و تمام معاملات و راستی آزمایی‌های شبکه‌های بیت کوین و اتریوم را منتشر می‌کند. کاربران می‌توانند به طور مستقل میزان بیت کوین به آدرس رپد بیت کوین در بلاک چین بیت کوین را بررسی کنند که آیا این تراکنش‌ها با ایجاد توکن‌های WBTC در بلاک چین اتریوم مطابقت دارد یا خیر. روند معکوس سوختن WBTC برای بازخرید BTC را می‌توان به صورت زنجیره‌ای نیز ردیابی کرد.

مزایای استفاده از رپد بیت کوین

منحصر به فرد‌ترین ویژگی رپد کوین این است که امکان استفاده و اجرای برنامه‌های مالی غیر متمرکز حوزه دیفای را با استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین برای ما فراهم می‌کند. بلاک چین اتریوم مهم‌ترین بستر برنامه‌های (DApps) و (Defi) است. برای استفاده از بیت کوین و ارتباط با این شبکه، باید BTC خود را تبدیل کنید. انجام این کار هزینه کارمزد را برای شما در بر خواهد داشت. همچنین این کار زمان بر است. با استفاده از WBTC می‌توانید به راحتی از بلاک چین اتریوم و کاربرد‌های آن استفاده کنید. البته باید این نکته را در نظر داشت که امنیت و اعتماد در Wrapped Bitcoin کمتر از بیت کوین است. زیرا این ارز نیازمند کمک از موسسات و کاربران است. در Bitcoin از کد‌های خاص خود که هیچ فردی قابلیت تغییر یا دسترسی به آن‌ها را ندارد استفاده می‌شود.

معایب رپد بیت کوین چیست؟

با استفاده از نسخه توکن شده‌ی بیت کوین، تمرکززدایی و امنیت شبکه‌ی بیت کوین از بین می‌رود؛ زیرا این توکن‌ها، بومیِ سایر اکوسیستم‌های بلاک‌چین محسوب می‌شوند که برخی از آن‌ها به‌اندازه‌ی بیت کوین غیر متمرکز نیستند؛ بنابراین این رپد بیت کوین فقط معادل ارزش بیت کوین را نشان می‌دهد؛ ولی از ویژگی‌های امنیتی و تمرکززدایی بیت کوین بی‌بهره است.

روش‌های تبدیل سایر ارز‌های دیجیتال به رپد بیت کوین
چگونه می‌توان سایر ارز‌های دیجیتال را به رپد بیت کوین تبدیل کرد؟

می‌توانید با متصل کردن کیف پول خود به صرافی‌های غیر متمرکزی مثل یونی سواپ و سوشی سواپ، بیت کوین یا سایر ارز‌های دیجیتال را به رپد بیت کوین تبدیل کنید. توجه داشته باشید کیف پول شما باید در صرافی‌های مورد اشاره پشتیبانی شود.

از کجا رپد بیت کوین بخریم؟

خرید و فروش و انجام معاملات ارزها، در صرافی ارز دیجیتال انجام می‌گیرد. صرافی‌هایی که از WBTC پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:

یونی سوآپ (Uniswap).
کرو فایننس (Curve Finance).
بایننس (Binance).
اوکس (OkEx)
و بسیاری دیگر از صرافی‌های معتبر دنیا.

کیف پول مناسب WBTC

تمام کیف پول‌هایی که از بیت کوین پشتیبانی می‌کنند، قابلیت ذخیره سازی این ارز دیجیتال را دارند. اما مطمئن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره سازی این ارز، کیف پول سخت افزاری دیجیتالی لجر (Ledger Nano S) است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی