کد خبر: ۲۳۸۳۸
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۰

حمایت از کسب‌وکار‌های نوین| ۱۰۷۸ واحد و موسسه فناور تسهیلات دریافت کردند

با هدف توسعه تجاری سازی محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه، برنامه حمایت مستقیم از عرضه کنندگان فناوری اجرایی شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، این حمایت مستقیم شامل شرکت های مجری طرح های فناورانه در کنار حمایت غیرمستقیم از نهادهای واسط تجاری سازی مانند پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری برای توانمندسازی و توسعه جریان تجاری سازی فناوری در فرآیند اجرایی آن‌ها صورت می گیرد.

اعطای تسهیلات با بهره پائین

به منظور اجرایی کردن برنامه تجاری سازی طرح های فناورانه، حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان و کاهش ریسک تجاری سازی شرکت های فناور، به کلیه استان های مورد نظر، فراخوان طرح های حائز شرایط ارسال می شود.

سپس طرح های متقاضی از طریق نهادهای واسط فناوری به دفتر کسب و کار نوین معرفی شده و پس از ارزیابی اولیه و ارائه طرح ها در جلسات کارگروه ارزیابی تجاری سازی، با اعطای تسهیلات با بهره پایین، از طرح های مصوب، حمایت به عمل می آید.

1033 میلیارد ریال بودجه حمایتی

دفتر نوآوری و کسب و کار نوین اقدام به برگزاری جلسات در قالب جلسات کارگروه ارزیابی

تجاری سازی به صورت مجازی کرده است. در چارچوب برنامه حمایت از تجاری سازی طرح های فناورانه، از اردیبهشت ماه 1393 تا مردادماه 1400، در مجموع مبلغ 1033 میلیارد ریال مصوب و در قالب تسهیلات به تعداد 1078 واحد و موسسه فناور از طریق صندوق های پژوهش و فناوری اعطاء شده است.

ایجاد اشتغال 6275 نفر و درآمد بالغ بر 20381 میلیارد ریال از دستاوردهای اجرای این برنامه طی سال های یاد شده است.

تصویب 356 طرح برای حمایت

طرح های مصوب و دارای توجیه فنی و اقتصادی، از طریق صندوق های پژوهش و فناوری مورد حمایت قرار گرفته و تسهیلات کم بهره به آنها اعطاء می شود.

از سال 1398 این برنامه حمایتی با سرعت بیشتری دنبال شده است به طوری که در سال گذشته با تصویب 356 طرح، بیش‌ترین تعداد طرح مصوب و بیشترین حجم مبلغ حمایتی به شرکت های فناور تخصیص یافته است.

با توجه به آمارهای ارائه شده، بیشترین فراوانی با تعداد 231 طرح در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و کمترین فراوانی با تعداد 20 طرح در حوزه صنعت ساختمان بوده است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی