کد خبر: ۲۳۹۰۳
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

آمازون مجبور به عقب نشینی از قوانین سختگیرانه اش شد

آمازون به دلیل مرگ ۶ تن از کارمندانش در نتیجه تندباد و افزایش موارد ابتلا به کرونا، از تصمیم خود برای ممنوعیت استفاده از موبایل در انبارهایش عقب نشینی کرد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از انگجت، همزمان با افزایش نگرانی ها درباره ایمنی، آمازون سختگیری بر فعالیت های کارگران را آسان تر کرده است.

این خرده فروش اینترنتی به بلومبرگ اعلام کرد از اقدام ممنوعیت موبایل های شخصی در انبارها عقب نشینی می کند. در ۱۷ دسامبر به کاربران گفته شده که آنها می توانند تا اطلاع ثانوی موبایل هایشان را در دسترس داشته باشند.

سال ها است که آمازون استفاده از موبایل در انبارهایش را ممنوع کرده اما با شیوع همه گیری کووید۱۹ از شدت سختگیری در این مدت کاسته بود. اخیرا قرار شده بود این ممنوعیت در ژانویه ۲۰۲۲ از سر گرفته شود.

هرچند آمازون درباره تصمیمش توضیحی نداده است، اما اقدام در حالی انجام می شود که یک تندباد به انباری در ادواردزویل واقع در ایالت ایلینوی خسارت زیادی زده و به مرگ ۶ کارگر منجر شد. از سوی دیگر موارد ابتلا به کووید۱۹ نیز در حال افزایش است.

کارمندان انبارها خواهان دسترسی به موبایل هایشان هستند تا در مواقع اضطراری علاوه بر دریافت هشدارهای ایمنی بتوانند با بقیه در تماس باشند.

این درحالی است که طی رویدادی دیگر، یکی از توزیع کنندگان آمازون راننده ای را تحت فشار قرار داده بود تا هنگام وقوع تندباد به تحویل محموله های پستی ادامه دهد.

شرکت ها می توانند به دلایل مختلف از جمله ارتقای ایمنی یا جلوگیری از نشت اطلاعات حساس توسط کارمندان، استفاده از موبایل را ممنوع کنند. اما اکنون این وضعیت در حال تغییر است زیرا موبایل ها به بخشی مهم از زندگی روزمره انسان ها تبدیل شده اند. از سوی دیگر ترکیبی از شهرت بد آمازون در خصوص حفظ ایمنی کارمندان در کنار رویدادهای اخیر سبب می شود شرکت مذکور برای اجرای دوباره قانون ممنوعیت موبایل در سر کار با چالش روبرو شود.
منبع: مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی