کد خبر: ۲۳۹۱۱
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۵

مایکروسافت با یک پوستر ۲۵ دلاری یاد حلقه قرمز مرگ ایکس باکس را زنده کرد

مایکروسافت در اقدامی عجیب فروش پوسترهای پریمیومی به قیمت ۲۵ دلار را آغاز کرده تا یاد حلقه قرمز مرگ ایکس باکس را زنده کند. حل این مشکل سخت‌افزاری که در اوایل عرضه ایکس باکس ۳۶۰ به وجود آمده بود، در نهایت ۱ میلیارد دلار برای مایکروسافت هزینه برداشت.

به گزارش «نبض فناوری»، حالا که حدود ۱۴ سال از آن تاریخ می‌گذرد شاید این اتفاق بامزه به نظر برسد، اما حلقه قرمز مرگ در سال ۲۰۰۷ مشکل بزرگی برای کنسول مایکروسافت و برند ایکس باکس به حساب می‌آمد. این پوسترها بخشی از کارزار بازاریابی مایکروسافت به منظور گرامیداشت بیستمین سالگرد نسل اول ایکس باکس عرضه شده‌اند.

این شرکت در کارزار خود، یک مستند شش قسمتی به نام Power On را آماده کرده که یک قسمت آن به حلقه قرمز مرگ تعلق دارد. رویکرد مایکروسافت در ساخت این مستند نشان می‌دهد که هدف آن‌ها صرفا تاکید بر جنبه‌های مثبت برند ایکس باکس نیست.

مایکروسافت با یک پوستر ۲۵ دلاری یاد حلقه قرمز مرگ ایکس باکس را زنده کرد

هزینه ۱ میلیارد دلاری حل مشکل حلقه قرمز مرگ

مایکروسافت در آن سال‌ها برای حل مشکل حلقه قرمز مرگ زمان گارانتی کنسول را به ۳ سال افزایش داد و این تصمیم ۱.۰۵ تا ۱.۱۵ میلیارد دلار برای آن‌ها هزینه به دنبال داشت. خطای چراغ قرمز بر اثر مشکل دما و طراحی نامطلوب تراشه گرافیکی به وجود آمد و تا اواخر سال ۲۰۰۸ به‌طور کامل برطرف نشد. در نهایت نسخه تازه‌ای از این کنسول با طراحی جدید مادربرد و تراشه‌ای به بازار آمد که مدیریت دمای بهتری داشت.

«پیتر مور»، معاون وقت مایکروسافت در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۵ گفت افزایش مدت زمان گارانتی هرچند تصمیم پرهزینه‌ای بود، اما به شرکت اجازه داد از وارد شدن صدمات جبران‌ناپذیر به برند ایکس باکس جلوگیری کند. او از «استیو بالمر»، مدیرعامل وقت مایکروسافت هم به خاطر صرف بیش از ۱ میلیارد دلار هزینه برای حل این مشکل قدردانی کرد. مور گفت: «هیچ وقت یادم نمی‌رود که ۲۴۰ میلیون دلار از این هزینه به جیب FedEx واریز شد. سهام آن‌ها احتمالا ظرف مدت دو هفته رشد بسیار زیادی داشت.»

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی