کد خبر: ۲۳۹۱۵
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۰

استفاده همزمان از چندین پهپاد برای بازرسی هواپیما

شرکت هواپیمایی کره از گروهی پهپاد برای بازرسی چشمی هواپیماهایش استفاده می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، دیجیتال‌ترندز اعلام کرد، پیشرفت در فناوری پهپادها طی سال‌های اخیر، شرکت‌های هواپیمایی را بر آن داشته که از این دستگاه‌های پرنده برای بازرسی ایمنی هواپیماهایشان استفاده کنند. با این حال در فرآیندی که به نظر اولین در نوع خود است، شرکت هواپیمایی کره از مجموعه‌ای از پهپادها برای بازرسی چشمی(visual inspections) استفاده می‌کند. این فرآیند به طور چشمگیری زمان انجام چنین فعالیتی را کاهش می‌دهد.

بازرسی یا آزمون چشمی پایه‌ای‌ترین و به طور معمول ساده‌ترین روش کنترل کیفیت و پایش تجهیرات است. در این روش مسئول کنترل کیفیت مواردی را به‌طور چشمی بررسی می‌کند.

سخنگوی این هواپیمایی گفت: در حالی که مسئولین کنترل کیفیت، پیش از این مسئولیت بازرسی چشمی بدنه هواپیماها را از ارتفاع بیش از ۲۰ متر بر عهده داشتند اکنون پهپادها محل کار را تبدیل به مکانی امن‌تر کرده و سرعت و دقت کار را بالا می‌برند.

هواپیمایی کره برای انجام چنین کاری پهپادهای مخصوص خود را طراحی کرده و ساخته است. این دستگاه‌ها یک متر پهنا دارند و وزن آن‌ها ۵.۵ کیلوگرم است.

در طول یک بازرسی که درون "آشیانه" هواپیماها صورت می‌گیرد، هواپیمایی کره از چهار پهپاد به طور همزمان استفاده می‌کند. هر یک از آنها مجهز به دوربین‌هایی با فناوری بالا و دارای قابلیت تشخیص جزئیاتی به کوچکی یک میلی‌متر هستند.

پهپادها با استفاده از نرم‌افزارهای شخصی‌سازی شده کار می‌کنند که آنها را به سمت بخش‌های خاصی از هواپیما برای تصویربرداری هدایت می‌کند. اگر یک یا بیش از یک پهپاد در طول ماموریت با مشکل روبرو شود سایر پهپادها کار را بر عهده گرفته و ماموریت را به اتمام می‌رسانند.

سخنگوی این شرکت گفت که استفاده از چهار پهپاد به طور همزمان باعث کاهش زمان بازرسی از ۱۰ ساعت به چهار ساعت شده است.

او افزود: هواپیمایی کره داده‌های بازرسی را از طریق شبکه ابری به اشتراک می‌گذارد تا کارمندان بتوانند به راحتی نتایج آن را در هر زمان و مکانی بررسی کنند. این شرکت همچنین یک سیستم جلوگیری از برخورد و "حصار جغرافیایی" (geofence) برای حفظ فاصله مطمئن از سایر تاسیسات ایجاد کرده است.

کنترل‌کنندگان این فرآیند در حال کار برای افزایش دقت آن با انجام آزمایش هستند.

اگر این آزمایش‌ها طبق برنامه پیش برود، هواپیمایی کره به طور رسمی این سیستم را سال آینده اجرایی می‌کند.

اولین بار استفاده از چنین فناوری برای بازرسی هواپیماها توسط شرکت اروپایی easyJet در سال ۲۰۱۵ انجام گرفت و اخیرا هواپیمایی استرالیا نیز استفاده از این روش را آغاز کرده است.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی