کد خبر: ۲۳۹۲۹
|
۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۰

1366 مجموعه تلاش می‌کنند تا فناوری‌های حوزه برق و الکترونیک توسعه یابد

یکی از حوزه‌های فناورانه‌ای که با تلاش فناوران و صنعتگران، بازاری پر رونق دارد، صنعت برق، الکترونیک، فتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار است.

به گزارش «نبض فناوری»، عرصه‌ای فناورانه که جولانگاه یک هزار و 366 شرکت دانش‌بنیان شده است. مجموعه‌هایی که امروز با تولید محصولات و تجهیزات فناوارنه، سهمی قابل توجه در توسعه این حوزه‌های کاربردی در صنایع مختلف کشور دارند. بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده در حال حاضر 6 هزار و 470 شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کند که بخش بزرگی از آنها در این حوزه به ثبت رسیده‌اند.

مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با ارائه خدمات حمایتی به این مجموعه‌ها به جزیی جدایی‌ناپذیر در زیست‌بوم فناوری و نوآوری بدل شده است. پلت‌فرمی که در کنار حمایت‌های مادی برای توسعه محصولات و بازارسازی برای آنها انواع مختلفی از خدمات و حمایت‌ها مانند ارائه معافیت‌های مالیاتی، تسهیلات نظام وظیفه، ارائه بیمه و غیره را نیز برای این شرکت‌ها در نظر گرفته است.

حوزه‌ برق، الکترونیک، فتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار از جمله فناوری‌هایی هستند که با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان روند رو به رشدی را تجربه کرده‌اند و محصولاتی چون «مدارهای الکترونیکی و مخابراتی»، «سیستم‌های نظارت تصویری پیشرفته الکترونیکی»، «سیستم‌های الکترومکانیکی شامل موتورهای الکتریکی و اکچوئیتورهای الکترومغناطیسی، سیستم های اتوماسیون صنعتی، طراحی و ساخت تسترها و دستگاه های خاص»، «انواع گیرنده و فرستنده‌های دیجیتال» و غیره در این زمینه طراحی و تولید شده است.

تولیداتی که همگی بومی هستند و با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و روانه بازار شده‌اند. کاری که به کسادی بازار واردات و جهش تولید داخل منجر شده است. همچنین این کار شرایط را برای استفاده از توان داخلی برای تامین نیازهای کشور مهیا کرده است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی