کد خبر: ۲۳۹۴۳
|
۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

iOS 16 و iPadOS 16 احتمالا پشتیبانی از برخی دستگاه‌ها را متوقف می‌کنند

اپل دو سال است که آپدیت iOS را برای آیفون 6S به بعد منتشر می‌کند. ولی حالا به نظر می‌رسد که نسخه بعدی این سیستم عامل یعنی iOS 16 بالاخره سال آینده به پشتیبانی از برخی دستگاه‌ها پایان می‌دهد. iPadOS 16 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

به گزارش «نبض فناوری»، بنابر منابع آگاه iPhonesoft، آیفون 6S، آیفون 6S پلاس و نسل اول آیفون SE با iOS 16 سازگاری نخواهند داشت. در دنیای تبلت‌ها هم پشتیبانی از آیپد مینی ۴، آیپد ایر ۲، نسل پنجم آیپد و آیپد پرو ۲۰۱۵ متوقف می‌شود. البته این گزارش هنوز به تایید اپل نرسیده و برای دریافت اطلاعات موثق باید تا رویداد توسعه‌دهندگان اپل در سال آینده منتظر بمانیم.

با این حال، منبع گزارش امروز قبلا به درستی دستگاه‌های سازگار با iOS 14 و iOS 13 را معرفی کرده بود. این وب‌سایت در خصوص iOS 15 گفته بود که آیفون 6S و نسل اول آیفون SE تحت پشتیبانی قرار نمی‌گیرند، اما اپل در کمال تعجب دوباره آن‌ها را به فهرست پشتیبانی خود اضافه کرد. اگر این گزارش صحیح باشد، حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای iOS 16 تراشه A10 اپل خواهد بود.

iOS 16 و iPadOS 16 احتمالا پشتیبانی از برخی دستگاه‌ها را متوقف می‌کنند

iOS 16 به پشتیبانی از آیفون 6S پایان می‌دهد

اگر اپل واقعا iOS 16 را برای آیفون 6S و آیفون SE منتشر نکند، این مدل‌ها باز هم از زمان رونمایی در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عمر مفید بسیار درازی داشته‌اند. در آن سو، آیپد مینی ۴ هم که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، شرایط مشابهی را پشت سر گذاشته و برای سالیان متمادی تحت پشتیبانی اپل قرار داشته است.

اپل هر سال ویژگی‌های جدیدی را برای سیستم عامل گوشی‌ها و تبلت‌های خود که البته اخیرا کمی با هم تفاوت پیدا کرده‌اند، منتشر می‌کند. چند روز پیش هم ویدیویی از طراحی مفهومی iOS 16 منتشر شد که تغییرات جالبی را برای این آپدیت در نظر گرفته بود. در هر حال باید تا WWDC 2022 منتظر بمانیم تا رسما با ویژگی‌های جدید iOS بعدی آشنا شویم.

منبع/ دیجیاتو

برچسب ها: اپل آیفون 6S iOS 16
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی