کد خبر: ۲۴۰۳۳
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۹
در کمیته پایش کیفیت اینترنت؛

گزارش وضعیت شبکه اپراتورهای ارتباطی ارائه شد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارائه گزارش وضعیت شبکه اپراتورهای ارتباطی در کمیته پایش کیفیت اینترنت خبر داد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی گفت: در دومین جلسه کمیته پایش کیفیت اینترنت، وضعیت اشباع لینک‌های سرویس اینترنت و انتقال شرکت‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات ایران، وضعیت خرید و راه‌اندازی تجهیزات باند فرکانسی ۲۳۰۰، استان‌های دارای مشکل در نصب سایت‌های BTS و نحوه اجرای قراردادهای بیت‌استریم اپراتورهای ارتباطات ثابت با شرکت مخابرات بررسی شد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به پایش مستمر شبکه اپراتورها گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از این پایش، در دومین جلسه کمیته پایش در حال حاضر در سرویس انتقال (VPLS) ۲ لینک شرکت‌های ارتباطات سیار و مخابرات در استان البرز، ۲ لینک شرکت فناپ تلکام و یک لینک شرکت رسپینا در استان تهران، ۲ لینک شرکت شاتل در استان فارس و یک لینک شرکت فن‌آوا در استان هرمزگان، اشباع شده‌اند.

مجید حقی درباره وضعیت شبکه شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: در حال حاضر در استان‌های کرمان، همدان، مرکزی، البرز، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، تهران، گیلان و آذربایجان شرقی نیاز به توسعه اساسی در بخش تجمیع شبکه وجود دارد که شرکت مخابرات ایران باید برنامه زمانبندی برای اجرای این توسعه را به رگولاتوری اعلام کند.

وی نصب و راه‌اندازی تجهیزات مربوط به باند فرکانسی ۲۳۰۰ و استفاده از این باند را به عنوان یکی از راهکارهای بهبود کیفیت اینترنت عنوان کرد و گفت: باند فرکانسی ۲۳۰۰ در تیرماه سال جاری در اختیار اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته و آنها برای خرید تجهیزات مربوط به این باند، اقدام کرده‌اند. بر اساس برنامه زمانبندی ارائه شده، اپراتور همراه اول تا دی سال ۱۴۰۱، حدود هزار و ۸۰۰ سایت و اپراتور ایرانسل تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد هزار و ۹۰۰ سایت را برای بهره‌برداری از باند فرکانسی ۲۳۰۰ راه‌اندازی می‌کنند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به اینکه ممانعت‌های مردمی و شرایط تعامل با شهرداری‌ها برای نصب دکل‌های جدید BTS یا جمع‌آوری دکل‌های موجود یکی از دلایل کاهش کیفیت پوشش و اینترنت است، اظهار کرد: در حال حاضر اپراتور همراه اول برای راه‌اندازی ۴۸۳ دکل در ۲۳ استان و اپراتور ایرانسل برای راه‌اندازی هزار و ۱۰۲ دکل در ۲۴ استان کشور علیرغم تأمین و خرید تجهیزات و طراحی سایت‌های مربوطه، دچار مشکل هستند.

جزئیات مربوط به گزارش وضعیت لینک‌های اپراتورها در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی