کد خبر: ۲۴۱۷۷
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

چگونه از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ جلوگیری کنیم؟

مشکل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ها سال هاست که وجود دارد و دلیل آن نسبتاً ساده است.

به گزارش «نبض فناوری»،  تولید کنندگان لپ تاپ سعی کرده اند محصول خود را کوچکتر کنند. برای رسیدن به هدف خود باید قطعاتی مانند مادربرد، هارد و غیره را کوچکتر  کنند. همچنین باید تمام این قسمت ها را نزدیک به یکدیگر قرار دهند.

ریزپردازنده، مادربرد و هارد دیسک همگی گرما تولید می کنند. هر چه آنها به یکدیگر نزدیکتر باشند، گرما بیشتر متمرکز می شود. فن هایی که در لپ تاپ ها تعبیه شده اند تا این قطعات را خنک کنند، نمی توانند در چنین مکان های تنگ به طور موثر کار کنند. به این واقعیت اضافه کنید که گرما به سختی از بین می رود و لپ تاپ های شما بیش از حد گرم می شوند. هنگامی که یک کامپیوتر بیش از حد گرم می شود، احتمالاً از کار می افتد.

در اینجا نکاتی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ وجود دارد که باید بدانید.

 

لپ تاپ خود را هنگام روشن بودن روی چیزی مانند کوسن قرار ندهید. این ماده نرم می‌تواند دریچه‌های جریان هوا، به‌ویژه دریچه‌های عقب را مسدود کند، که می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد رایانه شود.

هنگامی که لپ تاپ در حالت درب نیمه بسته کار می کند، هرگز چیزی را روی صفحه کلید خود قرار ندهید. این احتمال وجود دارد که این امر باعث شود که رایانه به طور مکرر روشن و خاموش شود. این می تواند گرمای قابل توجهی تولید کند و همچنین می تواند باتری شما را تخلیه کند.

کامپیوتر خود را در طول شب خاموش کنید تا خنک شود. اگر در طول روز به طور متناوب از آن استفاده می کنید، آن را طوری تنظیم کنید که در حالت عدم استفاده به حالت آماده به کار برود. این باعث صرفه جویی در مصرف برق و کاهش گرمای خروجی از قطعات لپ تاپ می شود.

اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ شما همیشه خاموش است مخصوصا زمانی که در کیف است.

دریچه های هوا را تمیز کنید. گرد و غبار روی دریچه ها جمع می شود که آنها را مسدود کرده و از کارکرد موثر آنها جلوگیری می کند. حتی می توانید یک پاک کننده برقی کوچک برای تمیز کردن گرد و غبار از دریچه ها بخرید.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی