کد خبر: ۲۴۲۳۸
|
۰۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۵

نام خدمه و تاریخ اولین پرواز خصوصی به ایستگاه فضایی تایید شد

سازمان فضایی ناسا تاریخ پرتاب و اسامی حاضر در اولین ماموریت سرنشین دار شرکت Axiom Space را اعلام کرد.

به گزارش «نبض فناوری»،  اولین ماموریت سرنشین دار شرکت فضایی خصوصی Axiom Space به ایستگاه بین المللی با چهار فضانورد به نام‌های "لری کانر" به عنوان خلبان پرواز، "مایکل لوپز-الگریا" فضانورد بازنشسته ناسا و فرمانده این مأموریت، "مارک پتی" و "ایتان استیبه" متخصصان مأموریت، قرار است ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ انجام بگیرد. این افراد اکنون تمام ارزیابی‌های پزشکی را پشت سر گذاشته اند.

ناسا و شرکای بین المللی آن خدمه چهار نفره ماموریت Ax-۱ را تایید کردند، که قرار است در ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ پرتاب شود. خدمه ماموریت Ax-۱ توسط ناسا و بخش عملیات چندجانبه خدمه تایید صلاحیت شدند. پنج آژانس فضایی بین المللی برای اینکه چه کسی به ایستگاه فضایی برود و نقش هریک از خدمه در ماموریت‌ها تصمیم می‌گیرند.

طبق بیانیه ناسا، دریافت تاییدیه از بخش عملیات چندجانبه خدمه و گذراندن ارزیابی‌های پزشکی، نقطه عطف مهمی در ارسال اولین ماموریت فضانورد خصوصی به آزمایشگاه مداری است.

آشنایی با فضانوردان ماموریت Ax-۱

لوپز الگریا، قائم مقام شرکت اکسیوم اسپیس که فضانورد سابق ناسا نیز است، قبلا چهار بار به فضا رفته و در ماموریت ISS Expedition ۱۴ شرکت داشته است. پتی، تاجر و بشردوست کانادایی و استیبه سرمایه گذار و خلبان نیروی هوایی است. این چهار نفر در این ماموریت ۸ روزه در آزمایشات ریزگرانش در ایستگاه فضایی بین المللی شرکت می‌کنند. در مجموع ۲۵ آزمایش روی علم، آموزش و توسعه، تحقیقات در مورد تأثیر سفر فضایی بر سلول‌های پیر و سلامت قلب متمرکز خواهد بود. به گفته Axiom، برخی از پروژه‌های تحقیقاتی برنامه ریزی شده نتیجه مشارکت طولانی مدت کانر با کلینیک مایو و کلینیک کلیولند است.

ماموریت Ax-۱

اخیراً ناسا همچنین برای دومین ماموریت سرنشین دار Axiom به ایستگاه فضایی چراغ سبز نشان داده است. این پرواز که با نام Ax-۲ شناخته می‌شود، قرار است از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ به فضا پرتاب شود. Axiom با اسپیس ایکس قرارداد بسته تا چهار ماموریت سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین المللی را با استفاده از کپسول‌های Crew Dragon و راکت‌های Falcon ۹ انجام دهد.

ماموریت Ax-۱ بخشی از برنامه بلند مدت شرکت Axiom برای گسترش دسترسی به مدار پایین زمین است. این شرکت یکی از چندین شرکتی است که برای ساخت ایستگاه فضایی تجاری با هدف جانشینی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی کار می‌کند.

منبع:باشگاه

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی