کد خبر: ۲۴۳۴۴
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۱

ضرورت توسعه هوش مصنوعی در کشور

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی از برگزاری سلسله نشست‌های ابعاد و چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و حقوقی توسعه هوش مصنوعی در کشور خبر داد.

به گزارش« نبض فناوری» قاسم خالدی – معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی گفت: نهادهای حاکمیتی و دولتی باید مسیر رشد و توسعه هوش مصنوعی را هموار کنند تا بخش خصوصی بتواند با سرعت بیشتری محصولات و خدمات هوشمند بومی را توسعه داده و در دسترس مردم قرار دهد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه هوش مصنوعی در کشور افزود: توسعه هوش مصنوعی در کشور یک ضرورت است اما باید در کنار فرصت های این فناوری برای کشور همچون ارایه خدمات باکیفیت در حوزه‌های بانکی، پزشکی و اداری، از آثار آن در زمینه‌های نقض حریم خصوصی، جنگ‌های هوشمند و حذف بخشی از مشاغل جلوگیری کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: برای بهره مندی حداکثری از این فناوری نیاز است تا سیستم های پر خطر هوش مصنوعی شناسایی شده و ابعاد مدیریت ریسک، حکمرانی داده، شفافیت و ارایه اطلاعات به کاربران، امنیت و همچنین ابعاد حقوقی آن برای سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری در کشور بررسی شود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی